Nu är det snökaos !

Gubben och sonen kom hem helskinnad i natt , sköööönt !
Likaså Lotta som körde mellan Gävle och Grällsta i går kväll,vägen där kommunens alla älgar föredrar att vistas på vägen i stället för i skogen
Uch jag blir så orolig när folk man älskar ska vara ute på vägarna i sånt här oväder.

På nyheterna kan man se att det verkligen är kaos, ett tak på en lada med 400 grisar har blåst av.Fattar ni vad dom ska frysa och vad rädd dom är.
Ett tak från en sporthall där det pågick kaninutställning har också blåst av och kaninburarna ligger kvar där under. Någon räddning var det inte tal om än , då det fortfarande fanns rasrisk där.
-Hemska tanke !!!!

Jaaa har det varit mina hundar som varit där så kan jag lova er att jag har krälat bland både snö,plåtrester och det oavsett vad räddningspersonalen hade sagt.
Finns inte ens på världskartan att jag hade lämnat mina älsklingar där.

Men nu är som sagt alla hemma.

Gubben han var uppe med tuppen, just nu är han ute och skottar och matar sina ute fåglar.
Själv har jag gjort toast åt oss.

Själv ska jag inte göra ett skvatt idag.Jooo jag ska ju ut till Helene och David på eftermiddagen , och sen vidare till Gästrikemästaren.

Jag tänkte bjuda på en "story" som jag hittat hos Helenes blogg.Nog så tänkvärd.

 En man och en kvinna var på semester. Efter middagen ville maken ta en tupplur.
Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fastän hon inte känner till sjön. Hon åker ut en bit, lägger ankar och tar fram en bok och sätter sig och läser.

Plötsligt kommer skogvaktaren förbi i sin båt. Han stannar bredvid kvinnan och säger:
-God morgon, frun! Vad gör ni?
-Jag läser en bok, svarar hon (och tänker, Syns inte det?)
-Det är fiskebegränsning här, informerar han.
-Ja, det är möjligt, men jag fiskar inte, jag läser.
-Ja, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen och skriva en rapport.
-För att jag läser? svarar hon tvivlande.
-Ja, det är fiskebegränsning här, informerar han igen.
-Men jag fiskar ju inte, jag läser.
-Jo, men du har utrustning till det, så du kan ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen.
-Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier, säger kvinnan.
-Men jag har ju inte rört dig, säger skogvaktaren.
-Det är sant, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst.
-Ha en bra dag, frun! sa skogvaktaren och åkte iväg
.


SLUTSATS: Argumentera aldrig med en kvinna som läser.. Det är troligt att hon kan tänka samtidigt!


Kommentarer
Postat av: Katarina

ÅÅÅÅ sååå skönt att alla är på plats!!! Själv hade jag de bra idag när jag vaknade nyskottat och fint, min kära svärmor hade skottat och de hade hon gjort i går också "så tacksam" då jag inte får hålla på att skotta nu sen jag fick alla sprutor i tisdags och Asko jobbar tolvtimmars hela helgen... Jag skulle fixa gardiner idag men jag har ingen lust!!! Ska mysa med hundarna istället!!!!Kram

2010-02-20 @ 13:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0