Mamma är hemma !

Jaaaa herreguuuud vilken vecka det var förra veckan fram till idag,känns som om jag inte gjort någonting annat än jobbat och åkt in och ut på sjukhuset till lilla mamma.
Självklart har jag velat vara hos henne och idag var hon äntligen så pigg att hon fick komma hem.
Läkaren är förbluffad över hur fort hon återhämtat sig och har flera gånger frågat henne om hon förstår själv hur dålig hon var.Jag förstår precis hur nära döden hon var *ryser*

Men som sagt idag hämtade varje fall jag och Elin henne och skjutsade hem henne till en överlycklig liten Greger och en mer än nöjd pappa.
Greger den lilla stackarn har legat och väntat och väntat och grinat på hennes säng,även om han älskar pappa mycket så har han så klart saknat mamma enormt.
Men nu är ordningen återställd.

Här hemma har det däremot inte hänt lika mycket,tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna så var det städat,handlat och klart.Vi har knappt köpt en enda julklapp och har massor att ta i tu med nu.
Men huvudsak är att mamma är hemma och att vi får ha hennes med oss på jul.Kan inte ens tänka på hur det skulle varit om hon inte varit med oss.

För att toppa all denna jäkt och stress så tog vi också och åkte ner till Älvsjömässan på hundutställning i söndags och för att spetsa liiiite till, i snöoväder av den värre sorten...

Men fram kom vi och hem också...

Lovisa slutade som 4:a i Unghundsklassen med CK
Kajsa fick också CK,minns inte hennes placering.
Monki fick en 2:a ,hon gillar inte när domaren ska gräva henne i munnen och vara allmänt närgångna.


Monki kvällen innan,badar och snoffsar upp sig.


Elin bakade pudelpepparkakor och tog med ner till Älvsjö,ett litet bidrag till julbordet.




Lovisa



Pernilla och Kajza


Vann bland tikarna gjorde underbara Blondie,hon är så fin.


Lunch och shopping innan det var Monkans tur.Det finns ju så många "bra-att ha" saker ; )
Och schampon,jaaa det blev ett nytt igen ; ) Det var ju så "billigt"


Lovisa myser i Alexandras knä : )


Elin och Monki är beredda


domaren granskar.


Och här vann underbart vackra Kenzo, för övrigt vann han sitt 30:e cert !


Go ungen Noel var såklart också med,han vann GiD (gladast idag)

Nu ska vi försöka dra ihop säcken,och avrunda året som varit både upp och ner.
Förlusten av Piraya känns fortfarande enormt mycket.Så nu tycker vi nog att vi inte orkar med mera ledsamheter, först pappa i början på året som halkade och fick en blödning i hjärnan och var sååååå dålig han med,sen Piraya, sen mamma.Nu har vi väl fått vår beskärda del va, för en låååååång tid fram över ?

Nu vill vi bara ha det mysigt och förbereda oss för lilla Igor som kommer i maj.Helt otroligt att vi ska bli mormor och morfar.
Vi har redan börjat kolla barnvagnar,skötbord,små kläder,jaaaa gud så tossig man blir,men det är ju sååååå roligt.

Nu jobbar jag sista dagen i morgon och sen går jag på lite julledighet,men jag ska jobba alla mellandagar och precis efter nyår.Nu gäller det att spara semesterdagar inför nästa års resa ; ))

Men lite samkväm med vänner ska vi också försöka hinna med,även om jag vet att Pernilla helst vill låsa in sig med sin son som kommer hem från Japan kvällen innan julafton, så hoppas jag hon har tid med oss en liiiiten stund så vi får gosa med Honey lite och få en kopp kaffe. 
Och kanske blir det en tur ner till Grällsta  om vädret tillåter,Jonas har ju fyllt år och det brukar vi ju åka ner och fira.Men jag tror dom lovade ett riktigt bus väder så vi får väl se hur det blir.
På nyårsaftonen gör vi den traditions enliga skoterutflykten på förmiddagen och grillar.Det brukar vara ett helt gäng som hänger på då,såklart Hanna/Lasse ,Annika/Conny mfl mfl

Och julaftonsmorgonen träffas vi väl som vanligt med hundarna så dom får busa av sig, i år får det nog bli på fotbollsplanen då det är sååååå mycket snö.

Ska försöka fota lite mera också, den här bildem tog jag nu i kväll,passade på innan månförmörkelsen.
Nästa gång det inträffar är år 2094, hur tror ni världen ser ut då ?



Ha det mina vänner, nu ska jag sluta mina blå. // Erika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0