Söndag morgon och nattgäster.

Idag var pudlarna på tårna tidigt,eller ska jag säga att det var Lovisa som hade upptäckt att vi ju faktiskt hade nattgäster.

Lätt retade och mycket morgontrötta nattgästar,som näst efter katterna är roligast att terrorisera...
I natt har nämligen Mysla,Tira och Vilda sovit här
-Dottern och sambon var på inflyttningsfest så flickorna fick naturligtvis vara här.


Och längre ner under täcket än vad en Vavva kommer det är helt omöjligt.
Vavvor älskar täcke,sängar,soffor,filtar och sovmornar.Sommar är en förutsättning för att överhuvudtaget komma fram under filten eller täcket.
Höstmornar som denna är ingen höjdare tycker dom och ligger kvar i sängen en bra bit in på förmiddagen om dom får.Eftermiddagarna har ju hittills bjudit på sol och då är vår solaltan på baksidan underbar tycker vavvorna...


Det gör inte pudlar, helt onödigt tycker dom och finns det tillfälle att reta upp hundar som är mindre än man själv är , jaaaa då är lyckan fullkommlig.
Så i morse var Lovisa på gång riktigt ordentligt och gensvar fick hon ju av två arga bin under täcket,som inte alls var upplagda för trackaserier

"Busunge"

Själv kände jag mig också lite frusen på morgonen,så jag gjorde mig en kopp varm choklad naturligtvis på riktig kakao.

Har inget planerat för dagen ,men det brukar enlig erfarenhet flyta på rätt bra ändå.
Vackert väder och högtryck säger dom ju på vädret just nu.Och jag måste då säga att vi haft en underbar höst hittills i år.Gubben vattnade i går för krukorna är verkligen kruttorra.Och stamrosorna och frilandshibiskusarna vill gärna leva ett tag till.

Nu ska jag surfa runt lite och sen ska jag byta om och gå ut i trädgården och plocka lite.

Tjipp Tjopp // Erika


Kommentarer
Postat av: Elin

Behöver jag säga att de sover som små grisar nu när dom kommit hem till lugnet och storstán :P Tack för att de fick sova kvar :) Kramisar

2009-09-13 @ 16:54:23
URL: http://eliinkvist.blogg.se/
Postat av: Erika

-Gullungarna då !

2009-09-13 @ 19:26:28
URL: http://risenshine.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0