En helt vanlig måndag.

Började dagen med en lite längre promenad med hundarna då jag började lite senare idag.
Jag tycker det är bra skönt att ha promenerat innan jobbet och oftast är det väldigt få människor ute just i den tiden.
Jobbet flöt på och vi njöt av största delen av dagen utomhus i solen tillsammans med barnen.Tänk om hela september och kanske oktober fick vara så här vackert som det varit hittills.Underbara dagar.

Jag handlade på vägen hem och började med maten direkt ,det blev min egen komponerade "köttfärslimpa",fast den är ingen limpa utan utplattad i en gratäng form.

Köttfärsen "kryddar" jag med antingen 3dl grädde eller 1brk creme friesch(gärna 1,5burk),rostadlök,salt och lite taccokrydda,soya,och lite sweet chili.Idag hade jag lite riven ost uppe på.

Och när jag ändå var i gång så skivade jag upp en fläskfilé,stekte den och tillsatte kantareller och lät det puttra ett bra tag,tillsatt 3dl grädde,soya och lite lingonsylt,flingsalt inte att förglömma och krydda lite med vit och svart peppar.DEtta får bli middagen i morgon tänkte jag.

Åt middag för mig själv då gubben är på möte och sonen var och tränade.Och när jag hade ätit tog jag en kortare tur med hundarna i skogen.
Och nu sitter jag här och tittar på reprisen av "Trädgårdsfredag" och kan inte låta bli att tänka på vilken tur jag hade som träffade den gubbe jag gjorde...
För herregud hur töntig får en karl lov att bli?
Tydligen hur fjantig som hellst.Men programmet bjuder på lite härliga vyer och annat smått och gott,men snälla någon trolla bort karln...

I morgon kommer Annika och Conny hem från Italien,och det skall bli så roligt att höra hur deras vecka varit.
Jag förstår ju att Conny troligen haft århundradets upplevelse på Monzabanan och att det blir ett minne han sällan glömmer.En för honom alldeles fantastisk 40års present.

Och snart är det Annikas tur,att fylla 40år alltså.....

Nu får ni ha det så bra //Erika


Kommentarer
Postat av: Åsa

Godmorgon så här på tisdan....blev så inspirerad av ditt köttfärslimperecept så jag tror jag måste prova...

Jag är jätteavundsjuk på Annika och Conny, en av mina drömmar (hur sjukt det än kan låta) är att få se ett F1 lopp i verkligheten! Kvinnligt va'?

Man får väl nöja sej med gocartbanan i Rörberg....

2009-09-15 @ 07:54:11
URL: http://bounders.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0