Sååå trött nu...

Klev upp 06.30 i morse och badade Amigo,jaa det blev aldrig av igår kväll då vi vart allt för sena hos Conny och Annika.
Roligt och jätte trevligt hade vi dock,som alltid ; )

Jooo jag klev upp 06.30 och badade en något motsträvig och väldigt morgontrött hund,som förmodligen tyckte jag var väldigt över aktiv så pass tidigt.
Och vid 08.30 var jag klar här hemma och körde upp till Högbo Bruk där utställningen alltid hålls.Vädret var kallt och blåsigt och allt annat än mysigt.

Amigo blev Bästa Hane och Bästa Veteran och det var ju super roligt, i BIR/BIM tyckte domaren att tiken var bättre och det är ju domaren som dömer.


Jag var nöjd och glad ändå,mest över att domaren tyckte att Amigo höll samma spänstighet i rörelse som "ungtupparna".Det värmer att höra för han börjar bli gammel gubbe nu.

När jag var klar gick jag bort till Springer ringen och åkte på att visa hund där med,jätte roligt för det var verkligen mycket länge sedan jag visade Springer och det gör jag gärna om.

Sen bort till dvärgschnauzer ringen för att fota åt Lotta,och Lottas Vendela blev BIM,skiit roligt !
Bästa valp och 2:a Bästa hane hade hon också.

Sen återstod bara en lååång väntan som man med facit i handen hade kunnat ta vara på bättre, för Amigo vart inte utplockade i den stenhårda konkurransen som är i "Best In Show Veteran".
Så kvart i fem var jag klar,då haffade jag mitt bagage och sprang mot bilen ,då vi kl fem skulle sitta på "Living Room" och äta middag,det är ju mammas födelsedag.Jäktigt ???????
-Näääää inte mer än vanligt....
-Varför ska man alltid försöka klämma in maximalt på dagsschemat????

-Jaaaa en otroooligt snabb "raggar-dusch" och ombyte och i bilen igen så var vi på stan igen vid 17.10
Lite sen,men va f-n...

Och någon mat,mer än en smörgås hade man ju inte unnat sig idag så restaurangens grillbuffé smakade mer än utsökt kan jag lova.


och flaskan med vin mamma och jag delade var inte ens i närheten av röd om man jämför med mina kinder nu.....

             

Otroligt vindbiten,otroligt trött och lite smått lullig ska jag nu sjunka ner i soffan ,eller ska man helt enkelt ta sängen direkt......
I morgon ska jag trimma en av mina springer uppfödningar ,sen ska jag åter igen upp till Högbo för att fota pudel.
Som tur var går dom inte förrens vid 12.00, så jag behöver inte jäkta i morgon bitti,det känns mycket skönt.


Nääää nu ska jag tanka mina batterier och komma igen i morgon.

Ha det // Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men Grattis till fina resultat Amigo hjärtat. Du är ju bara för vacker!!!!! Pussar i massor till dej Gammel gubben!!!!

2009-09-05 @ 20:23:22
Postat av: Ullis

GRATTIS till BIR-veteran. Både DU, LOTTA O JAG får fira med våra hundar..Taxen blev CHAMPION i Skara!! Han är nu SJ(D)CH, SVCH, SU(D)CH Husse o matte är otroligt stolta över sin "limpa"

2009-09-06 @ 17:34:41
URL: http://www.123minsida.se/ullis
Postat av: Ullis i Hälsingland

Stort grattis Erika, han är ju så superfin din Amigo.

2009-09-06 @ 19:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0