En dag närmare vila.

Ännu en dag närmare helg då, känns underbart !

Har lovat Per och Inga att komma på säsongsavslutningen i helgen på Trägår´n i Söderfors.Så jag åker väl dit en sväng ,även om jag inget ska ha......tror jag varje fall.

Nu har gubben och jag nyss kommit in från en raskare långpromenad med hundarna och strax kommer en klippning,en springerspaniel tjej,modell vildare så jag har att göra en timme framåt och utan överdriva är det som att gå en lindrigare brottningsmatch när hon ska klippas.....

Och sen hoppas jag på en lugn och fridfull kväll ,med IDOL på tv...
Som min dotter säger -Förnedrings TV, när den är som bäst.
Och jag håller med.

I dag står gubben för matlagningen och då blir det inte otippat Chili Con Carne, gubben och sonens favvo mat.Går att äta ,men ingen favvomaträtt för mig.
Men så får det bli,det är ju han som lagar.
Och det är ju iof bra att lite färsk chili kommer till användning.


I helgen ska vi för övrigt försöka göra ett sista ryck i rabatterna,ta bort det sista ogräset och kanske hinner vi åka till Bernö för att kolla om dom har vinterväv,tänkte linda in några av de känsligaste rosorna vi har och som jag är mest rädd om.

Men nu ska jag ta och trimma ett stycker springer spaniel först.

Tjipp tjopp mina vänner // Erika

Kommentarer
Postat av: Annika

Har kommenterat i den förra bloggen.

kram Annika

2009-09-10 @ 22:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0