Shopping,shopping...

Lördag och en riktig slappar dag, som känns behövlig.Någon slags konstig förkylning har slagit till med hosta och jag vaknade i morse av att det rosslade när jag andades.

I går slutade både Björn och jag tidigt och hade bestämt med Katta och Asko att vi skulle ägna eftermiddagen åt shopping, nu vart dom aningen senare än oss pga en lång väntan hos veterinären som i slut ändan inte ledde till mera än att dom gick ut 1600:- fattigare, ursäkta men som veterinär skulle jag skämmas att ta betalt för något jag inte kunnat konstaterat eller kommit fram till.
Lite tittande i pälsen och spekulationer hit och dit,men inget mera.Jooo ett svin dyrt havreschampo.Vilket jävla hocus pocus.

Nåja gubben och jag började på Jula med att köpa en frostvakt till rosornas vinterförråd.
Sen vidare till Blomsterlandet för lite annat smått och gott.
Och sen till Köpis där vi han handla allt innan Katta och Asko kom.Och efter att ha handlat kläder med Katta fattar jag att jag är en karls dröm,varje fall vad det beträffar shoppingbiten........

Jag provar aldrig,jag tar den storlek jag vet att jag har ,sen betalar jag och går.
Tar sällan mera än 30min.Med det inte sagt att det blir billigare...
-Jaaa frågar du min egen gubbe så är även det för lång tid, när man kan beställa sina kläder från ITAB via datorn genom ett enkelt "klick" bara.Nu tycker jag dom har så ofeminina kläder så jag föredrar KappAhl.

Men hur som helst började vi med gemensam fika uppe på IKEA då vi var sååå kaffesugna vid denna tidpunkt, sen började vi.......

Eller min gubbe han ansåg sig färdig och åkte hem ,medans jag stannade med Katta och Asko för att spendera ännu mera och för den sociala bitens skull,det ligger inte för gubben som enbart hade i tankarna att "Brädgården" stängde 18.00 och att han skulle hinna dit innan stängning...
På brädgården kan han tillbringa timmar med att bara vrida och vända på plankorna,titta och känna.Själv tycker jag alla ser likadana ut,men så begriper jag mig ju inte på heller som han säger..
Hans andra hem är utan tvekan Byggmax,ett ställe som ger mig rysningar.Mest för att det alltid är korsdrag och svinkallt där..

Nåja Katta och jag släpade Asko in och ut i varje butik som kunde tänkas erbjuda någon form av klädplagg,vilket är rätt många inne i Köpis.

Och jag måste beundra Askos tålamod,min hade aldrig funnit sig.
Så första svängen gick på 1400:- för mig och andra på drygt 500:-, sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag idag löste ut ett paket från Josefsson på 350:- också, och snart kommer ett till...
Och snart ekar det nog på mitt konto

När fötterna knappt kändes av allt shoppande så satt vi oss ner och tog en mjukglass.

Sen bar det av hemmåt och senare på kvällen kom dom över hit och vi käkade ihop och drack en cider.
Sen var jag precis slut,efter att ha sovit fruktansvärt dåligt på natten och sen börjat arbetet tidigt så vart kvällen inte jätte lång precis,men kändes för stunden precis lagom.Satan i gatan vad fötterna gjorde ont.

Så i välvädrade lakan och täcken tror jag att jag somnade på två röda, vilket i sig inte är helt ovanligt.
Är det något jag aldrig någonsin haft problem med så är det sömnen.Jag är extremt kvälls trött och värre blir det nu när kvällarna är mörkare.

I dag började gubben dirket med staketet på morgonen och har faktiskt inte ens gjort ett avbrott för lunch,sån är han....
Han planerar att få det färdigt idag och då ger han sig aldrig.
Lovisa hon visade honom direkt vart hon hittade sitt smithål och ni kan ju gissa om han blir matt,när hon står på fel sida av staketet och bjäbbar.
Det var ju liksom för pudlarna han gjorde om staketet ,också kommer den lilla saten ut ändå.
Blir varje fall till att sätta nät ner till nu,ett nergrävt sådant.

Det kostar att ha toypudel,inte bara extrem shampo/balsam förbrukning,golvfönar,snoddar och special staket,nya saxar,halsband som inte nöter päls och guuuud vet vad....
Pudlar är inte som andra hundar,dom är dyrare...

Nu ska jag ta och knalla ut till gubben och se hur det går i kampen mellan han och pudeln *läs Lovisa*
Ska han lyckas få henne instängd på gården till slut.

Tjipp tjopp /Erika som för tillfället har en tupp i halsen känns det som.



Kommentarer
Postat av: Katarina

Haa Haaaa Ja nog fan vill jag prova kläderna innan jag köper!!!! Ja jag vet också att jag kan vara lite omständig när jag ska handla kläder!!! Men denna gång var jag snabb tycker jag "fniss" eller...

2009-09-26 @ 23:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0