Mys-tisdag

Idag slutade jag relativt tidigt, så jag "plingade" tilla Katta och Asko och hörde om dom vela hänga på ut med vovvarna, och det vela dom.

Så jag åkte förbi affären först och köpte oss färska pistagebullar och sen for jag dit med hela flocken.
Vi gick ner på golfbanorna,som vi faktiskt får gå på med hundarna och det ger ju naturligtvis utrymme till riktigtiga jaga lekar och dom där j-la plaskdammarna som ligger här och där på banorna är underbara tycker Piraya som tog ett svan hopp i den ena precis innan vi skulle gå hem.

Nåja, med trötta och glada hundar strosade vi hemmåt och tog oss en kaffe tår och mummsade bullar.


Pratade om ditten och datten och sen var det dags att åka hem och börja med kvällsmaten.
Men jag tror nog att, blir det halvskapligt väder så tar vi en tur i morgon också hundarna tycker det är så roligt och nya ställen är alltid lite extra spännande att springa och snusa på.

När jag kom hem vispade jag iordning pannkakssmet,men innan jag började grädda så gick jag ner och klippte Amigo.
Tänk att den hunden är en fröjd att klippa,han står precis blick still och det är knappt man får hår på kläderna när man klipper honom.Underbara älskade hund,paniken stiger när jag tänker på att en dag måste jag ta farväl av honom.

Dottern kom över,hon kände nog på sig att det vankades mat *hi hi*
Så det var bara att gå upp och börja grädda pannkakor och fräsa fläsket till ärtsoppan.



Nu har dottern stuckit iväg till affären för att inhandla lite "gotta" till kvällens IDOL som hon ska titta på här med mig.
Hennes sambo är ju snickare och var tvungen att jobba över, så då kommer hon hem till mammsen....

Nu ska vi ha en myskväll , så nu får ni ursäkta.



//Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja detta underbara barn, hon är då för gooooo!!!!!

2009-09-23 @ 00:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0