Va var det jag sa i fredags !?

Det sista jag sa till mina arbetskamrater i fredags innan jag gick från jobbet var
-Nu säger jag Hejdå och vips så är det måndag igen...

Åhhh visst fan är det så.

I fredags var vi dock och tittade på mamma och pappas nya lägenhet,och jag är ju väldigt skeptisk till det här med lägenhet, så TACK gode gud för vårt hus och vår trädgård.

Men men ,det blir nog snyggt när gubben och svärsonen fixat till där.Allt ska ju renoveras i princip,alla golv,tapeter,måla tak,lister,ny takbelysning osv
Och appropå det så fick svärsonen fast jobb i fredags (snickare),hos firman han gjort sin praktik under hela sin utbildning.STORT GRATTIS , för idag är ett fast jobb en stor grej,framför allt när man bara är 19år.

-Tja senare på fredag kväll hade vi så roligt här så,ja inte för att det är en nyhet på något vis i världen,utan vi har väl bara inte använt den.....
-Webbkameran !

-Jooo då, först "plingade" Katta och Asko och vi pratade via webbkameran både länge och väl och Katta och jag kan ju annars sitta i timmar och surra på MSN och skicka bilder och tips på andra "bra att ha" sidor till varandra.
Men nu såg vi ju varandra och hörde varandra ,så det vart ju precis som vi satt mitt emot varandra vid köksbordet.
Hundarna vart ju alldeles tills sig när dom hörde våra röster men vi inte var där på riktigt.
-Jaaa när vi väl lagt på och flamsat färdigt ,då "plingade" vi till Lotta och Jonas i Grällsta, och dom svarade från tv soffan,liggandes..trams och flams igen och såååå roligt.
Fattar ni va förunderligt det är va ????
Nu väntar vi bara på att Annika och Conny ska skaffa MSN, ja menar hur svårt ska det va ?????????
Och fatta va roligt det skulle vara om man kunde prata flera samtidigt då,men det är väl bara en tidsfråga....

I går hade vi ju stora veterinärdagen här och sen var alla helt sluta,och gubben och Asko var till mamma och pappa och hämtade hem en del av dom fönster vi skall ha till nya växthuset.Tror att 17 av 24 fönster kom hem,jaa det är inga små rutor utan dom väger 25kg styck och då är det ingen karm på dem.Dom får fortsätta någon annan dag.Gubben har fullt sjå att plocka här för att vi ska rymmas med allt som ska hem.

På kvällen festade vi med pizza gubben och jag ,sen satt vi oss i soffan och då plingade det igen.


Det var Katta och Asko i datarutan igen,vi surrade lite och bestämde oss för att åka över på en kopp kaffe fast klockan var efter 19.00.
Så vi tog en promenad med voffarna först och sen åkte vi över till dem.
Och precis som vanligt blev det en trevlig kväll med surr och skratt.
Precis som oss är det alltid något i görningen och nu ska köket få sig ett lyft där hemma.

Men nu ska jag inte sitta här och surra utan klä på mig och gå ut och fatta krattan och räffsa ihop lite löv på framsidan.Men allra först tar jag en promenad med hundarna.

Krams från mig // Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

JAAAA ett helt nytt liv har börjat här, fan va kul det är med webbkamer hii hii.Kram

2009-10-25 @ 19:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0