Pissväder ute och huset fullt inne.

Idag var vi upp och släppte ut hundarna för att kissa vid 07.00,men vädret var så pissigt att vi la oss igen.Och hundarna verkade inte ha något emot det,dom kurade ner sig i sina bäddar igen och pudlarna med oss sängen.
Det gick väl 2min sen kom han ,stor smuffe.
Amigo vela också kura i sängen och ibland önskar han nog att han var en lite liten hund.
Med sängen full somnade vi om och sov till 9.30 !!!
-Finns det något sååå sövande som regn mot fönsterbläcket?

Men vid halvtio då flög vi upp,Björn slängde fram frukost medans jag tog ett varmt bad.
Vi käkade och sen slängde jag Lovisa i badet och fixade i ordning henne.

Och sen anlände både mamma och pappa,Elin och Micke ,Katta och Asko och sist men inte minst vår veterinär.
Alla hundar skulle nämligen IVOMECAS idag då vissa av dem kliar sig för mycket, så vi hade nu beslutat att försöka med ivomec ifall det är skabb.
Med huset mer än full var det bara att börja spruta dem ,mellan wienerbröd och kaffekoppar.
Jaaaaa en riktig tillställning blev det, inte lika uppskattad av alla....
Lovisa trodde absolut att hennes sista stund var kommen,och hon skrek i högan sky länge.
Likaså Tira och Mysla,fast dom tror ju ofta att deras sista stund är kommen.
Flera skrek och tyckte det sved väldigt.
Men Amigo och Piraya tog det som en riesen dom,sansat och ihopbitet....
Det gjorde också Maja.

Nu hoppas vi dom som kliar slutar med det och att det här ska hjälpa.
-Va kan det annars vara  ??

Sen åkte Katta och jag ner på stan en sväng,först lite ärenden sen lite shopping...

En till kofta köpte jag,jag älskar koftor då jag alltid är frusen av mig.
Sen åkte vi hem och nu börjar magen kurra och jag undrar,vaaa ska vi äta idag ?

Tjaaa, vi får se vad det blir för kulinariskt idag.Ska ta och dammsuga först varje fall.

Ha det //Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0