Det är inte bara ett....

Jaaaa herregud vilken förmiddag, Halloween firande med barnen och dom är ju för gulliga..
Men trångt,varmt och lite smått bökigt,och naturligtvis 100% koll på dom allra minsta som såg alla små smaskiga saker att peta in i munnen,som ex smålego.

Men med trötta och nöjda små kottar gick vi in till vår egen avdelning och vips så var allt frid och fröjd igen.
Och jag kan säga att jag är rätt så nöjd med att slippa halloween på stan i kväll.
På min rast tog jag en rask promenad och det var riktigt skönt att komma ut och få friskluft och lite tyst runt öronen...

Jag slutade halv fem och sprang då in och handlade lite på vägen hem,sen trimmade jag en dvärgschnauzer...

.. tvättade av mig och slängde ihop en blåbärspaj och en kladdkaka.
Det är jag som har fredagsfikat på jobbet i morgon, så jag förväntar mig nu att ALLA andra också har hembakat och bjuder på resterande fredagar..


....samtidigt som jag gjorde stuvade makaroner och stekte falukorv och halvsju satt jag tillbords och fick äntligen äta middag.Gubben var som vanligt i lägenheten och jobbade.Så han äter väl när han kommer hem i kväll.



Nu riktigt längtar jag efter att få sjunka ner i soffan och jag tror faktiskt att jag ska ta mig en pepparkaka med lite grönmögelost på...



-Mmmm ,en av fördelarna med denna årstid.

Nu återstår det att se hur man ska planera fredagen och resterande helg för att få ut mesta möjliga.

Tjipp,tjopp //Erika

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

ÅÅÅÅÅÅåååååå peppissar med mögelost o kanske lite glögg till inte illa alls.. nu måste vi snart ta steget o bestämma första datum för elaka kärringars klubb.. kram

2009-10-29 @ 22:32:36
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0