Mina drömmar.....

Jag drömmer ,men det fattar jag väl att alla ni andra gör med.
Men varför drömmer jag så otäcka drömmar,vad vill dom säga mig eller är det bara en ren slump.

I går när Katta,jag och hundarna var på golfen och gick så såg vi på håll att det kommer en dam med en lös Flat alt Labbe hane.
Så vi går åt sidan med alla våra hundar,inkl en höglöpande tik.
Men tror ni damen fattar vinken, nää hon kommer med sin lösspringande hanhund rakt emot oss.
Så vi flyttar oss ännu mera och samlar alla våra hundar runt fötterna på oss.
Jag skriker lite halvhögt att hon ska koppla hunden.

Katta hon håller sig mellan mig och denna lösspringande hane och det är jag glad för,för jag vill inte ha in den bland mina väldigt unga pudlar,höglöpande dvärgschnauzer och Amigo som förmodligen inte skulle uppskatta en fet labbehane som vill uppvakta hans älskade Märta.

Men kärringen fattar inte förrens hon är fem meter från oss, då får hon fatt i sina stora hane och fattar efter många om och men att vi inte vill att våra hundar skall umgås med hennes hanhund.
Hur fan stenkorkad får man lov att vara?
Det är inte det att våra hundar inte får leka med andra hundar ,snarare tvärtom så leker dom ofta med andra hundar.MEN vi vill ju gärna känna dom hundar dom ska leka med.

Nåja, detta kanske kan vara anledningen till en av de drömmar jag hade i natt...

Vi står på en gård ,vart vet jag inte och hundarna leker runt mig.
Gräsmattan är långsmal och angränsar mot skogen och rätt som det är ser jag vargar komma springande från skogen mot oss.
I vild panik försöker jag få ihop alla mina hundar och omöjligt kan jag få upp alla i famnen och inte heller får jag in dem i huset....
Paniken är ett fatum och jag vaknar med hårt bultande hjärta...

Detta kan ha sina förklaringar i att jag läst debatten om varghanen som för någon vecka sedan bet ihjäl en beagel i skogen i Åmot.

Men jag somnar om efter ett toalett besök och lite vatten.
Men får ytterligare en dröm,ännu en mardröm...



Vi kommer ut på framsidan av vår gård och Lovisa (yngsta pudeln) springer ut på vägen och en bil kommer i på tok för hög hastighet,vi har ju bara 30km på vägen som går utanför oss men inte många lever upp till den begränsningen och detta gör mig asförbannad.

Han kör inte över henne ,men hon kommer liksom in under bilen och snurrar runt där och jag springer ut för att få tag i henne.
Jag gapar och skriker åt personen som kör och predikar för honom att det faktiskt är 30km på denna väg.Och när jag i samma veva plockar upp den skadade Lovisa ,jaaa då är det helt plötsligt Bibbi,vår katt jag håller i famnen.

Jaaaa så här ser mina drömmar ut,men allra vanligast är ändå dom drömmar som handlar om björn möten.
Också då är jag ute med hundarna oftast i skogen,men sist uppe på idrottsplatsen här ute där vi bor och rätt som det är stöter vi på björn som går till attack och jag försöker i vild förtvivlan få in alla hundar i bilen,men lyckas aldrig.
Alltså jag hör hur björnen låter ,hur hans äckliga tryne vädrar och hur han slår med sina ramar.
Alltså drömarna är så glas klara att jag minns massor av dem klart och väldigt tydligt.



Varför ?
Vad betyder sådana här drömmar?
Och varför återkommer dom såååå ofta?
Det jag är mest rädd för,det är att drömmarna försöker varna mig för saker som kan komma att hända...
Eller är jag överdrivet trammsig nu va , säg -JAAAAA!!!!

Att få sova en hel natt vore trevligt någon gång,eller kanske mer angenäma drömmar om man så får önska.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Ullis

Googla på drömtydning...Där finns det en hel del man kan läsa.....Men det är lite knepigt hur man ska tyda allt man drömmmer. Jag själv är en sån person som drömmer otroligt mycket. Och kommer alltid ihåg allt jag drömmer. Varje natt är som en långfilm för mig. Har slutat att berätta om mina drömmar..folk tycker jag är tokig... SOV GOTT!!

2009-10-19 @ 19:50:22
URL: http://www.123minsida.se/ullis
Postat av: Katarina

Ja men att du drömmer om björnar förstår jag, du har ju en vid din sida för jämnan hii hii... Nej men det är hemskt när man drömmer såna läsiga grejer om och om igen då blir man lite fundersam vad de är för nått... Men du kan nog vara lugn det är mycket nu att tänka på................... Kramzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2009-10-20 @ 01:14:29
Postat av: Åsa

JAAAA, du är allt riktigt tramsig:) Nä, jag skojade bara, det finns inget värre än att vakna kallsvettig efter en nattmara. Men jag tror att det betyder lycka att drömma om björn och varg, så det så!!

Sov gott inatt och dröm hellre om alla IDOLfavoriter!

Kram kram

2009-10-20 @ 11:21:23
URL: http://bounders.dinstudio.se
Postat av: Jane

Drömmar om björnar :"kärlek är nyckeln till allt tillfrisknande.Min gåva till dig är förmågan att hela och läka.

Du har helande och läkande gåvor att använda dig av, så antingen du vill läka dig själv eller andra så kom ihåg att det är alltid kärlek som är nyckeln.Med andra ord, stärk kärleken till dig själv eller hjälp andra att hitta tillbaka till kärleken till dem själva,så att ett läkande kan äga rum"



Sen får du tro på det om du vill eller inte...

2009-10-20 @ 18:35:07
Postat av: Erika

Jag köper alla tydningar rakt av.

2009-10-20 @ 20:06:01
Postat av: Helene Björkman

Usch, det lät verkligen som otäcka drömmar.... Men, du vet väl hur jag är - inte tror jag att det finns någon mening bakom dessa drömmar än att de helt enkelt är drömmar!

2009-10-23 @ 06:14:38
URL: http://www.barecho.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0