Såååå rolig middag !

I går hade vi en plock dag, och herreguuuuud så mycket det finns att plocka med.Tillsaken hör ju att vi ska ha hem både eget och en del mammsen och pappsens saker också inför deras flytt.
Vart ställer man allt ????
Pappa hade en period pippi på att köpa täcken åt hästarna,jaaaa några är nog inte ens använda.
Vaaaa fan gör man av 20-talet hästtäcken,termotäcken,sommartäcken,regntäcken and You name It....
Massor av andra hästtillbehör som verkligen tar sin plats.
Möbler och möbler och åter möbler,30-talet nya treglasfönster á 25kg st som vi ju ska bygga nya växthuset av.Redskap som motorsågar,elektriska häcksaxar,vinterdäck och div tillbehör till både bilar och hästtransporten.

Jaaaa idag ska det köras möbler,bara gubben blir "körduglig"..

I går hann jag också med ,mellan allt plock att bada och föna första Märta,sen Perserkatten,sen Piraya, och sist Lovisa och precis när jag var klar så ringer bästaste Annika och undrar om det bjuds kaffe, och självklart görs det det.

Jag drar på mig lite kläder ofräschare än ofräschast (jaaa ni vet hur man ser ut efter ett hundbad,mycket värre efter fyra) och sen kommer Annika,Conny och William med en stor påse med enoooorma muffin och choklad munkar.
-Mmmmm satt fint mitt upp i allt plock och hundbad.

Sen var det dags för gubben att dra igång med matlagningen inför kvällens middag.Och kl 19.oo kom Helene och David och det var ju såååååå länge sedan vi träffades på detta vis.
Vi åt och gubben hade gjort jätte god mat,fläskfilé med kantarellsås,pot.gratäng och sallad.
-Mmmmm,det var såå gott så.

Jag hade bakat kladdkaka till efterrätt och till det hade vi grädde och frukt på burk.
Och ni som känner Helene,vet att hon nödbjuden och äter långtifrån allt.
Så helt lätt är det inte att laga mat som går hem hos henne.Men jag hoppas det smakade skapligt varje fall.



Jaaa det var både en och två glas vin till och vi surrade många gamla minnen,jobb(hon är också förskollärare) och guuud vet allt och vi hade så roligt.
-Jaaaa och som alltid när man har roligt, så tickar klockan på och vips så var klockan 02.00.
En kväll går så fort och rent spontant känner jag att det här måste vi göra om igen,snart...

Såååå lite tung i huvudet är vi idag,men det ska nog snart bli bättre.
Idag ska gubben köra möbler och på eftermiddagen ska vi fira sonen som fyller 16år på tisdag men då åker på charter till Djerba med sin syster och hennes sambo och en nära vän.

Så den här dagen lär väl ska ticka på den med.

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Trevligt att återuppta gamla vänner.. O finns det hundintresse där så tickar alltid klockan så fort.. till o med jag klarar ju av o va vaken en stund o surra hund.. men nu känner ja mig lite mätt på hund, men ändå så längtar ja hem till Gävle till mina små troll.. det är ju bara Higge pigge som är med nu.. Nu blir det nog soffan en stund tror ja bestäåmt, men laptopen får nog följa den med, man kan ju fan missa nåt annars.. ha ha

2009-10-12 @ 19:08:28
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0