1oktober,klart och väldigt vackert.

Idag har det varit en vacker höst dag,med hög och iskall luft och gräset var riktigt frostigt i morse.



Dom tjocka koftorna jag köpte på KappAhl är underbara och värmer gott.

Vi var ute hela förmiddagen,men jag var riktigt ordentligt klädd så det var riktigt skönt när herr höst nöp i kinderna.
Kanske känns det lite extra skönt en dag som denna ,när vi äntligen fått en ersättare för vår fd kollega M som gick i pension i går.En del av den oro man har känt har lagt sig och kanske kan vi äntligen få arbetsro och arbetsglädjen tillbaka.Det har varit alltför mycket spekulationer och andra funderingar,som tagit allt för mycket energi av oss.
Att det ska behöva ta så här länge innan man får veta vem som blir ens nya kollega är oförsvarbart tycker jag fortfarande och ger upphov till att så mycket tid och energi tar fel riktning.
Uch det har varit en lång,tråkig och väldigt onödig tid.
Men nu hoppas vi på förbättring och att saker och ting ska vända sig till det bättre.

Jag ringde Katta när jag åkte hem från jobbet och vi bestämde oss för en tur med jyckarna.Så jag hoppade bara i överdragsbyxorna som för övrigt kändes spändare en sist.....hmmm va kan det bero på mån tro !?

-Joooo, ett för mysigt liv,för god mat och dryck,och för mycket stilla sittande....
Men jag älskar mitt liv och känner inte alls det där riktiga "kallet" att jag måste motionera och komma i form.
Fast jag vet att jag borde.
I bland önskar jag att jag bara hade ett unns av stress i mig,men jag är lugnet själv.
Jag känner aldrig att jag måste gå av mig, för att finna sinnes ro.

Ska jag må om än bättre ,jahaaa då ska det till saker som nyputsade fönster,plantskolor,nya gardiner och lull-lull affärer.Och det unnar jag mig ibland,när jag känner för det.

Nåja, väl i dom något trånga överdrags byxorna tog jag en rask promenad bort till Katta och sen gick vi vår vanliga vända på golfen.
Hundarna älskar verkligen att vara där och sånt får mig också att må bra.Tyvärr lider jag ju utav min ena fot som värker något så fruktansvärt.Inte när jag går i normal takt elelr på jobbet eller i störst allmänhet,utan det är när jag promenerar på lite raskare än vanligt promenad tempo.
Och jag tar mig aldrig för att åka in till Löparlabbet för att höra om hon kan lista ut vad som är felet med min fot.
Om jag var en bil ,skulle jag definitivt behöva en mer omfattande service,byta lite delar och smörja upp andra.

Men vi gick runt golfen och sen tog vi vägen över Säljan tillbaka...
Och väl hemma kändes det så skönt att komma in i värmen.

Jag lagade mat och hade precis dukat av efter mig och gubben och satt mig för att se lite tv,när det knackade på dörren och Annika och Conny kom över på en kopp kaffe.
Dom undrade ifall vi skulle gå ut och äta i morgon kväll,och det gör vi gärna.Katta och Asko tror jag också hänger på och tillsammans brukar vi ha väldigt roligt.

Men allra först ska jag hämta upp Lovisa inne hos Lotta på trimmet, dottern ska nämligen skjutsa dit henne i morgon eftermiddag innan hon börjar jobba ,för att hon ska bli badad och fin klippt av Lotta inför lördagens utställningsdebut.
Jag jobbar ju senare i morgon och hinner tyvärr inte hjälpa till, så Lotta får äran....
Men så fort jag slutar åker jag dit för att hämta min lilla gullunge.



Så lördagen tillbringar jag på Gävletravet, håll tummarna för att det ska gå bra för lilla Lovisa
Jag återkommer naturligtvis med bilder och resultat.

Ha det bra mina vänner ,nu ska jag nussa kudde.
//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0