Farsdag.....

Jaaa jag har spenderat min dag med min far,i allra högsta grad närvarande även om jag allt som oftast skulle vilja sudda ut honom eller får man låsa in dem för ett kortare tag ?
Ska höra med Fritz hur han hade tänkt sig.....

Joooo vi eller gubben håller ju på att rusta deras nya lägenhet, det är total rust !
Och idag var vi för tredje gången och köpte tapeter till 3 ro k , jaaa menar hur krångligt kan det vara !!!!

Halltapeten blev kanon fin, men den gråbruna dom tänkte ha i båda sovrummen och vardagsrummet var si så där i kvalitén så idag skulle det handlas ny till rummet, dessutom hade han funderat på det där och det skulle nog vara en ljusare det har dom nu i sitt hus och den trivdes dom ju så bra med....

Ett tillägg här från mig....Detta är inte bara det ända dom kommer att sakna från sitt nuvarande hus, när dom bott i lägenhet ett tag *vet*

Jaaaa hursom for vi in till Cleas Olsson först, för nya spotlights skulle inhandlas till hallen.Full gas in, mitt i vägen...
Jisses hur kan man bli så klart försämrad att köra bil så fort man fyllt 65 ???
Kommer aldrig hända mig..

Jaaa efter många om och men hittar sin vanliga parkerings ruta till bilen, jaaa han står alltid på samma ställe och helst då också i samma ruta.Detta är dock inte helt lätt i en stad som Gävle, som dessutom befinner sig i ombyggnad mitt i centrum, så det är ont om platser ändå...

Men han lägger i mynt i automaten och undrar hur fan det kan komma sig att han bara får stå till 9.45 när klockan redan är 10.03 ???????
Jaaaa det kan hända att det är 09.45 på måndag morgon säger en karl som passerar, varav pappa tittar på honom som om han var en idiot.....
Mycket riktigt det står klart och tydligt på lappen han fått ut att han får stå till MÅN 09.45..
*MUTTER* Hade han vetat det hade han inte lagt i så mycket pengar (15:-)

Ja vi går över till 9:an (gallerian) och väl där går inte dörrarna upp,och på lappen står det SÖN 12-17
Och då är det tur att man står en bit i från då det är lätt att få tinitus annars...

Bara att åka tillbaka till Valbo och hela tiden mumlar han om att han gått miste om sina 15:-
Först, precis som alltid ska det fikas på IKEA,samma bord samma fika,samma......

Som tuuuuuuur är hittar han tapeter inne på Coop Forum han blir jätte nöjd med *tur*
Vi åker tillbaka till lägenheten och där är gubben precis klar med halltapetseringen, och det blev sååååå fint,jooo då pappa håller med och är mäkta nöjd.
Nu ska vit målad panelskiva också dit så även i köket och det är då han ändrar sig.....

Han ska inte ha helpanel i köket ,det ska vara lika som i hallen och då helt plötsligt hade vi inte behövt köpa den tapet vi nu inhandlat för nu ska det vara lika i hallen och köket !?!

-Herreguuuuud,ge mig styrka och en stor portion tålamod !!!!!



Gubben han bara mumlar han och ruskar på huvudet åt honom,liiite smått irriterad över alla lappkast hit och dit.

Och tänk jag förstår honom.

Nåja kom inte och fråga här om jag firat farsdag , jag har genomlevt den...eller säger man överlevt den?
Och dottern säger just,du kan inte blogga om det där, för ingen som inte känner honom kommer att förstå...

Nää som ren mental avslappning röck jag tag i gräsklipparen när jag kom hem och klippte löv....
Det kändes underbart att först få rycka i startsnöret ett par gånger rejält och sen bara springa över gräsmattan med den,klippa allt som kom i min väg i microbitar *hrmf*
Jaaaa jag kanske vart lite mentalt instabil,men jag lovar det blir alla som varit i samma situation.
Och så länge man avreagerar sig på döda ting är det väl ok, jag hade planer på att klippa Amigo idag men jag tror jag skiter i det, jag måste lugna mig först...

Tänk va mycket enklare det hade varit för alla parter om gubben och jag hade fått fixa lägenheten åt dem och bara gett dem nyckeln när den väl var klar.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Gulaker

Asgarv........vilken sköning, he he

2009-11-08 @ 17:39:57
URL: http://www.trazta.com
Postat av: carro

hahah den va bra :D



Btw lottar ut en vibrerande Maskara i bloggen just nu, om du skulle vilja vara med och tävla ;)



ha en trevlig kväll!

2009-11-08 @ 18:24:25
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: carro

hahah den va bra :D



Btw lottar ut en vibrerande Maskara i bloggen just nu, om du skulle vilja vara med och tävla ;)



ha en trevlig kväll!

2009-11-08 @ 18:24:28
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Katarina

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå satan i gatan va kul de här vaaa!!!!!

2009-11-08 @ 21:49:06
Postat av: Ullis

Oj oj oj.....Jag måste ha fått världens bästa pappa jag!! Fast idag blev han lite knorrig. Jag har hjälpt mamma raka ner deras skogskatt som var full i tovor! Det gillade INTE gubben... Men annars är det han som hjälper mig med tapetseringen och ALLT annat jag vill ha hjälp med. Ja min pappa är super!! Han fick en älg gryta av mig o Matte i farsdags present MUMS/ullis

2009-11-08 @ 21:55:48
URL: http://www.123minsida.se/ullis
Postat av: Dottern

Även fast du har berättat den här historien muntligt för mig och jag nu har läst igenom inlägget två gånger så fattar jag fortfarande ingenting.? Tack gode gud för nummerpresentatör och titthål i ytterdörren.

2009-11-08 @ 23:37:24
Postat av: Annika

Ja heeerrreeeguuud!!!!

Jag förstår att du ber om styrka och tålamod!

Jag ser honom framför mej när han står där vid p-automaten och blänger efter karln som tilltalat honom....

2009-11-09 @ 08:43:50
Postat av: Sussie

hahaha...förlåt att jag skrattar men kan faktiskt inte låta bli! Hoppas du oxå kan det när det gått ett tag ;) Heder till er som orkar!

2009-11-16 @ 21:30:01
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0