Hur fort kan en helg gå ?

Uch redan söndag och lördagen bara flög iväg.
-Varför går aldrig vardagar så där fort ???

Mamma och pappa kom redan vid 9.30 ,så mamma och jag tog en promenad med hundarna innan vi åkte.
Vi började sedan med RUSTA där dom sett ut ena tapeten,en fin sandbrun tapet,lite flossig i strukturen eller hur jag ska förklara.
Och sedan skulle vi åka på div färgaffärer för att titta på tapet till hallen och köket...
Men tji fick vi ,ALLT var ju stängt !!!!
Herregud,det är ju till och  med öppet på julaftonen...

Så vi drog till Valbo och gick precis som vanligt först på IKEA,pappa ska ju ha deras äggfrukost han...
Pappa köpte en svart "ryamatta" till sonens rum.Och när vi står i kassan och ska betala så känner jag direkt igen en röst.En väldigt lång man står där och flera börjar titta sig om kring ser man i kön,vill som ha bekräftelse från andra om dom hör rätt.
Och visst hör vi rätt,kassörskan hon verkar dock fatta nada.Men vi andra ler lite fånigt mot varandra.


Där står han precis framför oss i egen hög person Herr Ulfbåge.
Jag är ingen sportälskare på något vis i världen,men den rösten har man ju liksom hört sen barnsben.
Han är som sagt lång,väldigt lång och ser äldre ut i verkligheten,men rösten är precis den samma.
-Vad han köpte ?
Massor av värmeljus *fniss*

Aja, vi går vidare in på Coop forum för att titta på tapeter och hittar direkt vad vi söker.
Jag hade ju egentligen sett ut en annan hos Pelle på Färgsam som till pappas förfasan kostade 600:- rullen.

-Jaaa jag tror karln var svimfärdig när vi gick ut den gången.
Så denna tapet kostade BARA 199:- rullen och det var ju som ljuv musik för honom jämfört med 600:- rullen.

Så valet för honom var plätt lätt,inte riktigt lika fin tycker jag men helt ok.
Så den fick det bli,fast med sandsilver botten.Den på bilden har guldbotten ..



Sen åkte vi vidare till Owe Jansson för att titta på ett köksbord som dom sett ut.
Och naturligtvis var han ju bara tvungen att berätta för expiditen där att han redan hade slängt ut 3000:- på tapeter.
Hon tittade lite frågande på honom och tyckte väl inte att det var någon summa.
Jag borde ha berättat för henne att det var till HELA lägenheten,då hade hon förmodligen också idiot förklarat honom.
Pinsamma människa,jaaa jag vill bara sudda ut honom och jag tror inte ens i tonåren att jag skämdes så mycket för honom som jag gör nu för tiden.
Fan gubben har ju blivit både snål och fått sådan gubbvarning att det skrämmande.Han måste verkligen berätta för alla om allt från alla tavlor han inte vet vad han ska göra av, till vilken världssensation det är att han ska flytta....
Tror han inte folk har några egna liv,vad får gubben att tror att hans liv är så mycket mera intressant än andras....
Herregud han upplever ju inte en bråkdel av vad en helt vanlig svenssonfamilj upplever i sin allra tråkigaste vardag.

Jaaaa efter att ha skällt på honom ett tag i bilen så åkte vi hemmåt,jaa inte helt problemfritt det heller.
Precis framför oss i Bäck kör en skåpbil ut och efter springer en tjej i 19års åldern, hon håller fast vid vindrutan och skriker åt han som kör.Till slut ramlar hon och släpas liksom efter en kort sträcka,och det är på håret att han kör över hennes ben som kommer in under bilen.
Pappa är ju inte sen att rycka in och springer ur bilen samtidigt som bilens chaufför också gör det.
Och pappa med sitt humör frågar ju naturligtvis -Va fan dom håller på med !?

En förtvivlad pojkspoling får fram att han inte får åka för henne.Kärlekstrassel........
-Kärlekstrassel!! fnyser pappa och fattar ju inte ens vad dom talar om...

Jaaa herreegud,alla har vi våra bekymmer.Fast ärligt talat ser jag mig själv inte riktigt springa så efter gubbens bil i ren förtvivlan,vill han åka så lär han väl göra det då.....

Men för pappa var ju detta en abnorm upplevelse,hur hon hade kunnat mosas under bilen,jaaa flickebarnet hade ju kunnat dött,eller åtminstone blivit invalid för livet.
Jaaa sedan ältade han detta ända till Sandviken..

Vi stannade till vid deras lägenhet för att lasta ur div saker och alla tapetrullar vi hade handlat.
I lägenheten höll svärsonen och gubben som bäst på med att mäta ut hur diskhon skulle sitta i bänkskivan.
Och då bara måste han ju lägga sig i fast han är strängt tillsagad att hålla sig bort när dom jobbar där ,då jag vet att min egen gubbe blir skogstokig på honom om och när han lägger sig i saker han inte vet ett skvatt om.

Sååå även nu, han bara måste komma med förslag som naturligtvis var totalt värdelöst då han egentligen inte alls vet hur det ska vara.
Så han insåg själv att det nog var läge att åka därifrån innan min egen gubbe hade bett honom om det.

Hursom så gör dom lägenheten tipp topp, så han borde vara j-ligt tyst och väldigt glad över att han har en svärson och barnbarnets sambo som är så pass duktig och vill hjälpa honom.

Nåja vi åkte hem och tog oss en kaffepåtår.
Sen var dom tvungen att åka hem,jaaaa ni förstår väl vilken förmiddag det hade varit för honom, jaaa ni vet när man stressar upp sig för att köpa tapetrullar så nerverna sitter ett par dm utanpå då är det illa.
Men har man åh andra sidan inte gjort det sedan tidigt 80-tal då förstår jag att det kan verka skrämmande och jobbigt.
Så dom åkte hemmåt och han nästan ända hem,jaaa "sov-dreglet" hade säkert börja runnit på pappsen då min gubbe ringer dom på mobilen och ber dom åka till Valbo och köpa mera takfärg.....

-Ooooop,det samtalet skulle inte jag ha vela ringa.
Stackars mamma är väl lomhörd än...

Nåja mig rör det inte i ryggen, dom har nu hela resterande livet på sig att sova.Och det ska bli så skönt att skuffa in dem i den här legenheten och sen stänga dörren efter dem och få frid och fröjd ett tag.
Dessutom behöver man ju inte stiga upp 05.00 för att vara först ut att ha läst dagens tidning och kollat alla nya Blocket annonser.

Näää deras nästa flytt blir på kullen strax ovanför Storgatan.....

Själv åkte jag hem och ringde dottern som var på väg hit.
Så vi tog en promenad med voffarna,svidade om igen och hämtade upp Katta och stack in och gjorde Gävle.
Vi gick och fluktade på Indiska,¨måtte den butiken ta sitt förnuft till fånga och flytta in till Valbo i stället.
För parkeringshuset det är inte min grej......
Att överhuvudtaget behöva betala för att parkera bilen,ähhh sånt skit hålls vi inte med i sandviken och se det har ju gått bra under alla år.
Tack vare Katta och Elin kom vi dock ut ur parkeringshuset ,jaaaa undrar hur kvinnan som hade fastnat innan för bommen hade det i natt ???

Sen strosade vi inne på 9:an utan att shoppa det minsta lilla,faktiskt väldigt ovanlig för att vara oss.

När vi så åkte hem var vi så hungriga att magen skrek.
Så dottern och jag köpte pizza och ringde till gubbarna som fortfarande höll på !!!!!!
Alltså hur iglig får man bli med en bänkskiva och en vattenkran.....
Nåja sent om sides fick vi hem dem och vi avnjöt den godaste pizzan jag ätit på mycket länge.Den pizza bagaren måste jag verkligen prisa.

Jaaa jag han bara svälja sista tuggan så var det dags att skjutsa sonen runt staden för att slutligen släppa av honom vid kvällens Halloween party.
Så hem åkte jag med en stor godispåse och smått frusen så först badade och fönade jag Lovisa,yngsta pudeln. 
Och sen tar jag mig själv ett varmt bad med två rykande färska "Hänt Extra".

Och precis när jag klivit ur badet ring "A" längre ner på gatan och frågar om vi inte ska ut och hurta.
Och självklart ska vi det *hrmf*, det är bara att torka sig och svida om till träningskläderna och dra på sig reflexvästen,fast klockan nu är 19.30....
Hundarna tittar frågande på mig ,men vi hurtar runt och surrar vilt om ditten och datten och när man så kommer hem är det sååååå skönt !

Jag svidar om igen och lägger mig nu på sängen för att titta på den tvn och för att undvika Zlatan på stor tvn och där somnar jag .....
-jaaa va var det på tvn ,jag minns inte ens vad jag tittade på.

Jaaa det var min lördag det.

Nu har jag nyss ätit frukost i min ensamhet, jaaa gubben har för länge sedan stuckit till lägenheten för att fortsätta det han avslutade igår.Men idag skulle han inte bli sååå sen och jag förstår ju i skrivande stund varför...

AIK-IFK Göteborg spelar ju någon form av en "Tidernas Guldfinal" och naturligtvis sänds ju spektaklet på tv.
 
Själv har jag har dammsugit och slängt ut sängkläderna och funderar nu på -Va ska man göra idag ?
Tja ännu en pudel att bada varje fall och konstigt nog tickar tiden på vare sig jag vill det eller inte.

Tjipp tjopp //Erika

Kommentarer
Postat av: Pernilla Gulaker

Hej.

Du kan ju berätta för din pappa att vi köpt tapeter till 2 rum för ca 7000 kr...då blir han nog supernöjd, he he..

2009-11-01 @ 16:34:54
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Katarina

Ja och vi som köpte tapeter för 4000 kr till en fondvägg i v-rummet, så pappsen kom billigt undan han haa haa... Ja ska man skratta så ska man åka med dej in till nia i Gävle. HERRE GUD så kul jag hade och jag tror nog att Elin tyckte att de var kul hon me...... Kram

2009-11-01 @ 17:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0