Onsdag

Onsdag och jag har haft en av mina tidiga dagar,vilket i och för sig innebär att man får stiga upp i ottan.
Men lilla Lovisa har sovit hela natten på söta örat så jag har sovit rätt bra, även om jag vaknar stup i ett och bara tittar på henne.
Hon är ju bara som en liten liten trasselsudd på kudden mellan mig och gubben,så underbart söt när hon sover där.
Man ser hur hon myser av värmen och tryggheten och jag har lite svårt att sätta mig in i dom som har sådana problem med valpar som skriker och grinar på nätterna....
Hur svårt kan det vara att förstå att dom saknar närheten och tryggheten från en stor och stark mamma som alltid kan försvara dem och värmen från syskonen. Utan mamma är livet tomt och mycket hjälplöst.
Den som inte får sova med flocken är heller inte välkommen och accepterad,svårare är det inte.

Sen kanske inte alla vill ha dem i sängen,men då får övrig flocka flytta ner på golvet tills valpen känner sig trygg.

Nåja efter att jag slutat så gjorde jag en liten fikakorg och begav mig av till Lotta på trimmet, brukar försöka åka dit och hälsa på när jag slutar tidigt.
Som vanligt var hon upptagen med diverse klippningar men det gör som ingenting,vi pratar ändå.
Lovisa lekte med brorsan Birger och hade roligt en stund och sen begav vi oss av hemmåt.

Hade planer på att ställa mig och steka tunnpannkakor,men dottern och pojkvän skulle på bio och gubben skulle iväg och jobba x-tra så jag vart solokvist....Och då får pannkakorna vänta tills i morgon.
Näää det fick bli lite korv omelett och sen köpte jag lite godis till tv soffan. Lite kan man väl få mysa i ensamheten och det är ju faktiskt lill-lördag...

I går tittade vi och hejade fram en strålande Marlena i del finalen och får jag säga spelar hon liksom i en annan division än dom andra deltagarna.
Människan är strålande hela hon, inte nog med att hon sjunger så klockorna stannar,hon är vacker och en bedårande människa som verkar vara helt utan divalater,men så är hon ju också sandvikare *hi hi*
Nu hoppas vi hon tar hem rubbet på lördag ,om inte annat så ger det oss anledning till att ha lite extra myskväll.

När jag åkte hem från Lotta så svängde jag in en snabbis på Coop forum, var bara tvungen att kolla vad dom tagit hem för rosor i år och om det månne var några läckra stamrosor även i år....

Annika och jag gjorde ju värsta klippen förra året och köpt väl i princip upp alla deras stammisar..
Jag norpade ju åt mig två uppstammade David Austin till ett vettvilligt rea pris, 116:- för två David Austin som normalt kostar 500:-styck om man nu har turen att överhuvudtaget hitta några.
Den stackars kassörskan måtte väl ha räknat uppåt väggarna fel och lär väl aldrig få ett jobb i kassan mera...
Nåja hur som hellst hittade jag inga stamrosor denna gång och hittade en trädgårdsansvarig som berättade att dom i år inte skulle ha några stamrosor......
-Ooopppps, tänkte jag och tackade för mig...

Nu är jag såååå sugen att åka både till Löta,Lindesberg,Åsby och Köping, det kliar i mina rosfingrar och det är verkligen ett gift i det där samlandet. Så pass att jag tänker avstå från en hel del hundutställningar...

Näää mest har det att göra med dom sviiinndyra anmälningsavgifterna, hur f-n har man mage att ta ut 355:- i anmälningavgift, och ska dom göra det kan dom åtminstone kosta på sig flerhundsrabatt redan vid andra hunden.
Det är ju bara anmälan det och sen tillkommer ju bensinpengar,katalog 50:-,fika/mat ,kanske övernattning och diverse andra avgifter det för med sig och för det får du om du har tur en decimeter rött plastband och en pappersbit som det står CK på,ett omdöme på din hund som också i bästa fall är läsligt och förståeligt och förstår du kritiken så kommer du snabbt underfund med att du redan visst allt det där som står redan innan eller alternativt kan konstatera att domaren hade helt fel...
Och då undrar man varje gång
-Va fan håller jag på med?

-Näää det får helt enkelt bli betydligt färre utställningar framöver.Men jag ska inte sticka under stol med att jag ser fram emot att börja ställa pudlarna.Men fram tills dess ska jag bara ha kvalitets tid med vovvarna,bara umgås,busa och springa i skogen,det är ju det dom älskar mest av allt.

Näää nu ska jag sätta mig och mysa in lill-lördagen,hundarna dom sover efter att ha sprungit i skogen.

Ha det mina vänner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0