Tröttsamt idag...

Jaaa idag är det liiite segare än vanligt och just nu bara försöker jag fördriva tiden tills det blir legalt att få krypa i säng , för sömn har det blivit lite av senaste dygnet.
Vi hade ju lite party här hemma i går,vi bjöd på mat och lite dricka.Och vi hade jätte trevligt som vanligt.
Efter några drinkar kom Annika och jag på att vi kanske skulle ha åkte till Mobacke i Bollnäs ,som idag....
Conny slog vad med oss om att vi aldrig skulle komma i väg dit före 09.00, och skulle vi det så skulle han bjuda på hela kalaset...
HAAAAA !!!! När det gäller rosor är det inte mycket som sätter i käppar i hjulen för Annika och mig och 8.45 hämtade jag henne och vi körde upp till Bollnäs.
Mycket trevligt trädgårds centra det där, med massor av skojsiga saker. Absolut att rekommendera om man gillar trädgård,blommor,perenner,buskar och träd.Mycket av lite sällsyntare slag som ex Blåregn,frilands hibiskusar osv,pynt,krukor,urnor,utemöbler och annat som kan ha med hem och trädgård att göra. Trevlig restaurang/Café har dom också i växthuset.
Vår anläggning från luften en höstdag 2008 (foto: Hans-Åke Persson)






http://www.mobackes.se/

Lilla Lovisa var med och drog som vanligt blickarna till sig. Jätte mycket tyckte hon det var att titta på och när vi så gott som var klara hade hon somnat på min arm och sen sov hon hela vägen hem.
För mig blev det fem stycken nya rosor,en rosa amerikansk jätte iris och en bleklila viva.
Tror Annika hade fem rosor också och lite annat smått och gott.

Väl hemma infann sig tröttheten med svinlande fert och nu är jag som sagt såååå trött.

Men jag tänkte visa lite bilder från i går kväll.


Först ett välkomst tal av Kjelle..

Och efter att ha grattat kungen i efterskott så intogs en Tequila som satt där den skulle.

Temat för kvällen var ju Chili,stark mat och V75,alla par skulle ha med sig ett V75system för 100:- och alla vinster skulle delas lika.





Spännande må ni tro, alla skrek och hejade på "sina" hästar när mål gången närmade sig.


Kjelle berättar en hiskligt rolig episod om en husvagn.



Sen vart det dans, det buggades för glatta livet....






och till sist måste jag visa er vårt vackra Magnoliaträd som blommar nu


Ha en trevlig söndag kväll,själv ska jag nussa kudde..

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Säger bara FASEN att vi inte kunde vara med....

2009-05-03 @ 19:36:52
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Lena Hugestam

Jisses vilken fin nyponros du har fått hem!!!

jag menar den fyrbente förstås.

Lena

2009-05-03 @ 20:28:54
URL: http://www.nogg.se/rallylydnad
Postat av: Katarina

Ett STORT VARMT TACK för en kanon kväll!!! Men sååå kul de var!!! Katarina o Asko

2009-05-04 @ 14:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0