Helgen..

Idag har jag suttit på föreläsning hela förmiddagen ,en föreläsning om Reggio Emilia inspirerad pedagogik.Rätt bra och matnyttigt för många insnöade människor som tycker att allt ska vara  som det alltid har varit,för pedagoger som anser att att ju högre upp allt material står för barnen dessto bättre.
-Jaaa ni vet bakåt strävare finns inom alla områden och yrken skulle jag tro,men det finns knappast något ställe dom gör så stor skada på som i förskolan.Många stjärn ögon släcker dom.

Efter middagen tillbringade vi med att utvärdera kvalitetsredovisningen, jätte spännande *NOT*
Så eftermiddagen slutade med att jag kände mig rejält frusen och hade en präktig huvudvärk.

Så en kortare promenad i skogen med hundarn blev det och sen ett mycket varmt bad.

I lördags kom Lotta hit och alla hennes hundar naturligtvis.Katta och Asko kom också över och dom är ju numera pudelägare dom mé  *Vá va det ja sa*
så Ria och Maja var också med och vips så kryllade hela tomten av hundar.


fika på altanen




Björne han planterade och grävde som vanligt ,och det var sååå spännande tyckte valparna.


Didi hon spexade som vanligt, för dagen iklädd sin cerisa tyll-klänning


En liten tur i skogen


Amigo

Lovisa


Klara-Fina

Lilla vackra Ria, och ja hon är en svart-vit pudel med stamtavla.

Sen blev det "köpmat" , jätte smaskig thai mat blev det...


och vid det laget var Lovisa och brorsan Birger helt sluta efter timmar av lek och brottning..


Mätta och belåtna "nickade" vi sen till Schlager festivalen i varsin soffa och fåtölj och hejade på Marlena så gott vi orkade.
Tur vi är lika alla tre.....kvälls trötta, inget över spänt umgänge här inte *hi hi*

Söndagen bara slappade vi och jag planterade lite rosor och precis som vanligt drack vi förmiddagskaffe med mamma och pappa,och på eftermiddagen så gjorde vi en kortare shoppingrunda.

Ja det var väl ungefär så vår helg såg ut...

Kram på er..

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Det var en som vanligt underbar avslappnad mysig helg med god mat o tilltugg o dryck.. man kan inte fatta att vi var så många människor o hundar utan större problem..

kramar på er

2009-05-18 @ 21:36:37
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Katarina

JA JAG LÄNGTAR EFTER EN BLOGG JAG!!!!!! KRAM

2009-05-20 @ 23:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0