1maj

Hej mina vänner...

I går var jag ännu en sväng till plantskolan......
-jaaa , jag vet ni kommer att få följa mig dit många många gånger via denna blogg.Säsongen har bara börjat och eftersom upptäcker man allt man saknar.

Gubben han var och hjälpte till två gator bort hos Hanna och Lasse som skulle ta hål i golvet och göra en ny trappa ner till källaren.Inget litet jobb och jävligt dammigt kan jag lova.
Och under tiden "poade" jag på ute i trädgården, tätt följd av Lovisa som tycker allt är jätte spännande.
Vet ni hur roligt det är att strutta runt i landen så jorden far upp under magen?
-Ängla vet......hon har också den humorn.

Sen var jag och handlade till festen , inte lite det......

Och på eftermiddagen när gubben kom hem åkte vi ut till Eskön till Lotta och Jonas...
En jätte skön eftermiddag och kväll hade vi med kaffe och dajmtårta , jätte god mat och gubben han trivs ju som fisken i vattnet när han får umgås med Jonas...
Båda gillar att jobba och INTE sitta still dom är grabbarna som gav namn åt uttrycket "arbetsmyra"..
Gubben menar att det finns grabbar också finns det grabbar, Jonas är grabben med stort "G"..
-Öhhh,ok.....och visst håller jag med, jag tycker väldigt mycket om både Lotta och Jonas já.

-Jaaa hur som hellst så fick dom mycket gjort.Och som pricken över "i:et" kom ännu en favvo kille.
Asko och Katarina kom över  för att säga -Hej !
...men blev kvar dom med. Så Asko åkte på att jobba han mé..Och deras Springerspaniel Maja hade ett väldigt bestyr med att hålla koll på allt.

Vi rullade hemmåt vid 22-tiden och efter en hel dag ute var det bara att hoppa i duschen och sen sängen, hundarn var helt sluta och bara ramlade ihop i sina bäddar.Det är mycket att hålla reda på för dem när dom träffas så många.

Lite bilder från i går .

Asko och Katarina beundrar valparna.


Mmm,hon är svår att hålla tassarna från lilla Lovisa..


"Pappa" (Amigo) håller ett vakande öga över henne.


Vem behöver vara rädd med Amigo,Piraya och Eglaf som vänner.
Lovisa som en liiiten prick i mitten.


Det är mycket som "avhandlas" en sån här kväll..I bästa "gå-bort" byxorna dessutom.


Det blir lite hundar när vi träffas, och visst är det väl alla tiders att vi kan ha så många ihop utan bråk.
Hur många kan ha tre full vuxna riesen hanar ihop som normalt inte bor med varandra utan gruff ?
Vi har tre riesenhanar,2 dvärghanar och 1 pudelhane ihop samt alla tikar i varierande åldrar,storlekar och raser.
Och roligt och sjåiigt har dom.


Higgins blir "mammig", rätt rastypiskt faktiskt.Riesenkillar är mammgrisar
utan dess like *vet*


Trots värmen ska man vara försikt så man inte bli kall i baken
 tycker Tok Didi


Lotta och Elvira


Vendelas dotter "Vårtan"

Hur söt som hellst.


Lotta med Vårtan och Lovisa

Ögongodis....

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Jaa det var en fantastisk dag igår o TACK SÅÅÅ MYCKET för all hjälp.. Tråkigt att vi inte orkade vara med idag, men det blir för mycket som läget är med allt nu..O sen bor vi ju inte ett stenkast från varandra heller hmm..men ja har hunnit med att leverera en valp samt hämta en pudelunge.. tror ja ska kalla honom "Birger" Lovisas brorsa.. sen har ja vart på sjukhuset hos mamma, o hjälpt Ullis med en taxparning samt påbörjat staketet o nya ingången vid hundhuset.. så fest på det hade nog inte min gamla kropp klarat av du vet.. men vi får ta igen allt senare..

Kramar på er o hoppas att ni dricker goa drinkar..

/Lotta o Jonas

2009-05-02 @ 22:37:37
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Lotta-Djakartas

P.s ja tror ja kör en länkning igen fr min blogg till din.. ja orkar helt enkelt blogga just nu..

2009-05-02 @ 22:40:32
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0