Fredag,underbara veckodag !

Äntliiiigen fredag !
Och jag slutade tidigt från jobbet ,underbart så säg.
 Hur avnjuter man bäst en härlig,varm och alldeles underbar fredag då ?

-Jooo i mitt fall åker skorna av,barfota traskar man runt med vattenslangen,vattnar alla rosor och annan växtlighet.Mycket lite får mig att koppla av som att få vattna,man kan tänka på massor av annat och det känns helt underbart när det stänker lite på fötterna.......
-Jaaa herregud man har inte höga krav inte.


Precis som vanligt kom mammsen och pappsen över på kaffe och hade fredagen till ära Princess tårta med sig.
Vi fikade och gick sen runt i trädgården och tittade på allt som blommar och det som är på gång.Mammsen fick sin morsdags blomma som jag köpt åt henne,en mini mini ros,med stora rosa blommor i en hög smal vit kruka.

Ser med spänning fram emot om jag får något själv *hrmf*
Ett tips ....Hansaland

När dom åkt hängde jag lite tvätt, torkar ju på noll tid ute nu.
Sen fick Klara sig ett uppfriskande bad,Bibbi (katten) åkte under klippmaskinen ,så nu har hon sommar kostym.
Klippte nos och tassar på Elvira, så det bara är att bada henne i morgon.

Jaaa lagomt när jag var klar kom gubben hem och det var dags för påtår.

När vi fikat klart började han snickra i vild förtvivlan,lastpall på ben och ram runtom....
-Joooo det lilla livet har gjort sig ett "kryddland" på ben, nu ska han sätta fiberduk i den och köpa jord i morgon.Sen ska han ha div färska kryddor där i och sätta rödlök och lite annat smått och gott.
Han är för klurig.....



Nu ska vi till och grilla lite kött och jag tror precis jag ska hälla upp ett glas rött och bara avnjuta fredags kvällen.


I morgon tror jag vi ska på pudelutställning, jag bara väntar på att höra avfärdstid från Lotta och sen gäller det att få gubben att vilja skjutsa in mig till Gävlebro i morgon bitti..

Ha de mina vänner //Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0