En helt vanlig onsdag..

Idag hade jag en "tidig" dag på jobbet,det innebar att jag slutade 13.30.När jag slutade åkte jag direkt till frissan,hade tid för att kapa av lite och min frissa är lika förbluffad varje gång jag kommer (var 8:e v) hur ett hår kan växa så mycket.Och det är inte utan att jag själv undrar,beror det på allt man stoppar i sig ???

Väl hemma möttes jag av Sandvikens Energi som var här och drog in fiberkabeln i huset.Och som tur var så var dom hundvana, och den ena killen känner jag igen som ägare till SpringerSpaniel.På den tiden jag höll på som mest med springrarna så hade dom en vacker tik som kallades Sissel från kennel Rowntree.Så naturligtvis blev det till att prata hund..

Sen dök mammsen och pappsen upp med färska kanelbullar, så vi drack kaffe och pratade en stund.
 
Flera spekulanter har nu hört av sig på deras hus så vi hoppas nu att det blir affär så fort som möjligt.

När dom åkte stoppade dottern pudeln i veckobadet,hon badas en gång i veckan.Och sen vart det premiär med golvfönen 



Fönen var värd varje krona,det är så mycket lättare när man har båda händerna att jobba med.

Nyfönad..

Och sist men inte minst ,toffsningen.Hon vet att hon ska ligga
med huvudet alldeles stilla på kudden medans vi toffasar henne



Sen förberedde jag middagen , och det blev lax med färskpressad lime,dijongsenap,citronpeppar,lite honung och riktig grädde.Till det blev det en sallad med mozzarella ost och brödkrutonger gjorda på fiberbröd.



Men innan vi åt så tog Hanna och jag en motionsrunda på en timme.

Nu ska jag ta ett varmt bad och sen sjunka ner framför tv:n en liten stund.

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Härliga bilder.. håller med dig angående fönen, ja skulle lätt kunna döda för mina, helt ovärderliga..

kjjjaaaaam som Senad skulle sagt

2009-03-04 @ 20:45:49
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Katarina

Haahaa hur kan nått så gulligt se så rolig ut när hon är nybadad????? Å vad jag har skrattat. Katarina

2009-03-04 @ 22:07:51
Postat av: Ziss

efter några dagar med magsjuka så kan jag säga att hungern sattein när jag din middag!! Gud så gott det lät.. tror jag flyttar in..)) Å motionssällskap hade man fått oxå..*S'

Så avis på era utflykter med skoter å grilla i snön..mums.

Gift med en norrlänning som hatar snö och emigrerat till skåne så blir det inga snösemestrar..hmmm

Hoppas vi ses i Malmö.

Mvh Ziss

2009-03-05 @ 10:37:07
URL: http://www.giant-gauntlets.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0