Slappar dag...

I dag är det då finalen av årets Melodifestival och jag tycker faktiskt att detta år har representerats av riktigt bra artister och låtar.
Dom sista 10åren tycker jag annars bara har varit rena skiten,eller ja det måste ha varit det för jag har då sovit mig igenom dom deltävlingarna och den slutliga finalen.

I kväll ska vi till våra vänner Conny och Annika och kolla på melodifestivalen och bara umgås.Vi ska äta gott och jag har köpt med mig en påse plock godis.
Det var ju så länge sedan vi träffades nu, så det ska bli så roligt *hoppas*

Fattas bara Lotta nu också,men hon sitter ju nere i Grällsta med förlossning hucklet på sig och förlöser hund efter hund.
Fattar ni hur vacker den valplådan kommer att vara om några veckor, full i rödtoppar och små skägg.
-Mmmm, vill ha ett vitt tops ludd ja,efter den här killen..



Men vem röstar man nu då på i kväll ?
-Jaaa som den sandvikare man är så faller min röst på Malena, skiiit bra låt dessutom.
Och även om mitt hjärta slår dubbelslag för Danny så får det bli som det blir.

Och sen har jag ju en låt som bitit sig fast i mitt huvud och som jag bara tycker blir bättre och bättre, bara man slipper se henne så är låten,texten underbar och inte så lite sorglig... Snälla ,Snälla ,Snälla
Jag älskar den låten, men tyckte till en början att det var så pinsamt, så skit dåligt att den absolut inte var värd en finalplats.
Men i kväll kommer jag bara blunda och njuta när hon framför den.

I dag har vi varit i Gävle och strosat lite, mamma/pappa och jag. Hittade lite fint på Indiska bla en ljuvlig tunika och lyktor, jag får aldrig nog av lyktor och kan shoppa hur många som hellst.
LyktaLyktaLykta

Sen var vi på Divas Boning,underbar affär med massor av  "-Vill Haaaa! " , nu en gjutjärns kruka för halva priset,dock ändå 250:-....
När vi träffades hos Annika och Kjell sist pratade vi om att träffas,bara vi tjejer och ta en shopping dag.
Ta tåget in till Gävle och shoppa,äta lite och njuta av ett glas vin på någon mysig restaurang.En riktig kvalitets dag med andra ord..Och är det någonting jag är bra på så är det shopping, ge mig pengar bara....


Idag har hundarna , alla utom Klara varit med dottern och hennes kille i stallet och röjt, dom har varit med när hon ridit och sprungit sig glada,nöjda och mycket trötta.Märks inte ens att man har hundar,alla sover i sina bäddar.

Klara och jag tog en promenad här hemma, jag tycker hon är för gammal för att hoppa och fara i djupsnö och jag vet att hon inte själv inser sina begränsningar och sen blir hon både stel och får ont på kvällen/natten.
Men hon njöt tror jag av att få vara alldeles själv här hemma med oss och sen gå på promenad i flexikopplet ,längt fram och stolt som en tupp trippade hon.Som pricken över "i:et" fick hon en portion dillkött och potatis.

Själv har jag planterat lite sticklingar och flyttat om i "sticklingskuvösen".Hibiskus sticklingarna som dottern hade med sig hem från Egypten i november, är flera väldigt stora nu och har fått komma ur kuvösen.
Dom vill hela tiden sätta knopp och det gör ont i hjärtat att hela tiden noppa bort knopparna,men det är för att få en riktigt kraftig planta som verkligen ska orka bära upp dessa otroliga blommor dom sen ska få visa upp.
Nu åker dottern åka till Malta om knappt två veckor ,så jag hoppas på flera skott då.
Hibiskusar kan man inte få för många av, inte rosor heller och pelargoner är bra trevliga dom mé....




Kommentarer
Postat av: Åsa Thorstensson

Hej Erica!



Ska erkänna att jag kikar in här och läser din blogg lite då och då! Hoppas allt är bra med dig och hundarna! Shopping är ju ALDRIG fel tycker jag, hoppas på att vinna på triss inom en snar framtid =)

Hälsningar Åsa

2009-03-14 @ 18:10:43
URL: http://www.biralevi.se
Postat av: Ericha

vad heter den vita pudeln?

2009-03-18 @ 22:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0