Jag har bestigit berg,har ni ?

Datorn är död ,eller har åtminstone fått någe slag av upprepningsvirus.Det går inte att starta skiten utan den bara står och tuggar om samma sak hela tiden och trots hot om att bli utslängd i snön lyssnar den inte.
Den har idag fått följa med gubben till jobbet i hopp om att en kollega till honom ska kunna få datorn på bättre tankar.

Och som om jag skulle ha känt på mig denna åkomma, så la jag förra veckan över ALLA bilder på ett USB minne. Har man flyt eller har man flyt.....
Ibland är det bara min tur att ha tur.

I går var vi som vanligt ute på vår motionsrunda Hanna och jag,eller åtminstone jag.
Det krävs förmodligen liiite mera för att Hanna överhuvudtaget ska få upp flåset....
I går kom vi ner till Trebo och ska svänga ner på den långa grusvägen mot Lassas och jag förstod redan då att hon hela Säljansvägen tagit rygg på mig, men hon låtsades prata i mobilen.
Jag fattar nog ja ,och efter några blickar på TVn och skidstaffetter så har jag hört att det är så dom gör för att orka längre, dom tar rygg för att minska vindmotståndet.
Och med tanke på att jag med min storlek fångar upp rätt mycket vind så åkte hon ju med som på en räkmacka bakom *ha ha,där kom jag på dig*

-Joooo när vi då ska svänga ner på den långa grusvägen så har den yrt igen, och vi får pulsa på rejält i snön, eller vi....
Hanna hon hon tar ju naturligtvis mina fotspår och tycker inte alls detta är jobbigt, nääääääää det tror jag det.
Här har jag varit "hare" åt henne ,hela Säljansvägen.
-Jaaaa ett tag tyckte jag precis jag hörde com-radio rop!?
- K2 , till basstation 3.
Tyckte väl jag också att jag hade blodsmak i munnen,hade blivit snöblind och frustade som en tjur och så konstigt var det ju inte då att det flimmrade för ögonen.

Näää alla slöfockar som läser häng på någon gång vet já !
Det är roligt sörrni.........*nickar övertygande*

Hursom kom jag äntligen hem,svettig,rödblommig och mer än nöjd över att jag hade köpt nya nummret av Drömhem&Trädgård samt en liten påse naturgodis.Jag lovar skumbadet är aldrig så härligt som då !!!
 

Sen avnjöt vi lite god Lax som jag gjort med indisk curry cremfreish,pressad vitlök,cayenne,och räkor.Till det åt vi en pasta sallad med feta ost *mums*



Sist men inte minst fick jag ett sånt mysigt mejl eller kanske mera en  varning av min kära vän Eli i Norge (kennel Black Emac)

Farliga hundar! Om du är ägare av en hund som tillhör kategorin, "farlig ras" och du även har ett litet barn: Ta detta som en varning! Lämna inte din hund med barnet utan uppsikt under några omständigheter. Bara ett ögonblick var nog i det här fallet. Se bifogat foto!





Visst är det en underbar bild och den påminner mig genast om när vår egen dotter hade masserat in hela vår Engelska Cocker tik "Ida" i flytande LUX  tvål....

Ha det bra min vänner , jag återkommer när hemdatorn,kommit på att den fatiskt har det ganska bra hos oss ändå.


Kommentarer
Postat av: Marlené Plantin

Hej hej Erika

f***n det är roligt att läsa din blogg. skrattar högt gör man och man blir så glad att kika in här. Jag har också fått det mailet av Eli. satte också ut det under senaste nytt på min hemsida....Komiskt.... Det där med datorer kan göra att man blir så J****a galen. jag fick virus i min dator så ALLT försvann. Men som tur var så hade jag sparat på CD de flesta bilder. Ha en trevlig helg. Det ska jag ha.

Kramar Malla

2009-03-12 @ 14:27:24
URL: http://hem.passagen.se/kennelmacqueens/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0