Gråa,trista och skit kalla söndag..

Söndag och jag blir så j-la trött på vädret,vaknade i natt av att det fullkommligen vräk regnade och det är väl ok men hur normalt kan det vara att det samtidigt är 3.0 grader i juni.....
Vart fasiken tog sommaren vägen och var är värmen ?????

-Näää , jag la mig med en konstig molande ryggvärk som inte släppte trots varmt bad och vaknade med en präktig huvudvärk, roligt...*not*

Vi hade sovmorgon,en välbehövlig, sen gick vi upp och åt frukost och gjorde oss i ordning och tog oss en sväng in till Blomsterlandet och Plantaget.
Det vart lite smått och gott bla dvärgsyrener för 1/2 priset, sånt gillar man...
Några perenner till stenpartilandet bla en vacker rosa amerikans iris


Jag älskar Irisar och tycker dom är så vackra.
Har några runt dammen också,men denna ska som sagt vara på framsidan i stenpartilandet.
Ett kungsljus blev det också typ denna..


När vi åkte hem svängde vi in på Owe Janssons och där kommer man aldrig ut tomhänt,nu blev det mest stor flaska med tvål,storpack med pudelsnoddar och lite andra "bra att ha" prylar.Vi köpte lite fikabröd och svängde in hos Katta och Asko och fick oss lite kaffe och pudlarna och Maja fick busa lite.
Dom har just rustat klart vardagsrummet och det blev sååå fint !

På kvällskvisten tog jag ut Lovisa på lite koppelträning,hon har underbara rörelser när hon går men nu hör det tillsak att hon mest hoppar och far som en annan bumbibjörn.
Tja vi har ju tid på oss att träna.Jag badade både henne och Lovisa igår och klippte dem, jaaaa Lotta får väl en chock när hon ser dem....*fniss*

Och nu ska jag gå och göra min röst hörd, frågan är ju bara vilka ska man rösta på i EU valet....
Ähhh jag tror jag vet hur jag ska lägga min röst.
Egentligen borde man kanske inte rösta alls när man är så pass dåligt insatt som jag är ,men jag tänker ändå göra det.

Nu väntar en vecka som är smockfull, och jag måste intala mig själv att inte stressa upp mig och verkligen se till att jag har allt under kontroll och för guds skulle inte glömmer något...
Och mitt i alltihopa ska jag med hästen till ATG kliniken, och håll tummarna för att allt går bra där.Jag orkar inte med ett nederlag där som är så pass att vi måste ta bort henne.
Vår vackra och underbara Freja som vi ju haft sen hon var åring.

-Mmmm den mulen och hennes doft,gud om den gick att få på burk.


-Näää, nu är det som sagt bara att bita ihop och focusera.

Ha det mina vänner //Erika

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch de är jobbigt de här med Freja och inte blev de bättre å se den där mulen heller, fy så jobbigt de blev nu då!!!!!!!!!!! Håller alla tummar o tår för henne. Ja de blev hundbad här också sen ni åkt, båda två åkte i karet. Sen klippte jag Ria lånade maskin av älskade Eva och hur bra var inte den då. Ja nu lär jag ha en sån också!!! Nu klippte jag Ria kort i bak och rakade fram benen, ja du vet som vi sa. Men jag skulle ha haft Lovisa brevid haha så jag har sett hur du hade gjort hahaa. Nu du Lotta är det pudelklippning i Sandviken HAAHAA!!! Kramar

2009-06-07 @ 21:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0