Nu ska jag spy lite galla...

Kör en snabbis medans kycklingen och potatisen går färdigt i ugnen och dottern otåligt står ute på gatan och väntar på glassbilen.

I dag har vi haft ett riktigt kalasväder och det bar verkligen emot att åka och jobba i morse, som tur är så är ju dottern ledig så hundarna kan tillbringa hela dagarna utomhus och det kan ju jag med fast på jobbet.
På så vis har vi ett underbart jobb,tänk att sitta inne på något kontor eller stå i en mörk industri byggnad,fyyy va hemskt.
Vi är ute från tidiga förmiddagen fram till lunch,då går vi in och sätter oss vi dukat bord,vi äter gratis mat och lägger sen dom barn som ska sova och övriga går vi ut med om dom så vill.
Som det är nu är barnen verkligen sugna på att vara ute, och det är ju så roligt att få leka med vatten tycker dom.
Och en sådan här dag kan man ju göra det utan att frysa fingrarna av sig.

I dag har jag ringt ett smått irriterat samtal också, det var nämligen så att på Kistamässan i början på april så köpte jag ett halsband åt Elvira från Swedog, nu var det aningen stort så hon erbjöd sig att ta med det tillbaka och sy in det och sen skicka det per post till mig.Hon skrev upp namn och adressen och jag betalade *naturligtvis*

Fortfarande har jag inte sett röken av halsbandet....*muttrar fula ord*
Så när vi var på utställning i Larv i maj så träffade jag på henne och frågade om hon hade skickat det, men då hån skrattade hon lite och sa att det hade hon minsann inte hunnit...
Ok,tänkte jag hon kan ju ha mycket att göra..

Sen träffar jag henne igen,sista helgen i maj på Pudelspecialen i Uppsala och frågar då igen, och då påstår hon att
-Det skickade jag för länge sedan till dig.
-Har du inte fått det då ???

Nu känner jag hur det börjar brinna till för mig,och påminner då henne om att när vi träffades i Larv för 2veckor sedan då hade hon ju inte ens gjort det klart..
Och nu var det helt plötsligt jätte länge sedan hon skickade det *öhhh*

Börjar ni också ana ugglor i mossen ?

Hon skulle kolla upp det sa hon,men jag har fortfarande inte hört från henne.Och nu är vi inne i slutet på juni !
Hur seriös får man bli ????
Eller ska jag säga oseriös ,det kanske är bättre ordval känns det som...

Så idag ringde jag henne och fick som vanligt tala in på ett tele svar och berättade igen historien,kanske med en något snäsigare ton nu...
-Men va f-n ,med all rätt tycker jag.
Nu har jag begärt att hon ska skicka kopia på postkvittot och ni ska veta att av ren princip skulle jag vilja koppla in en advokat som ringde upp henne och läste lusen av henne.
För har man företag ,säljer en vara då har man f-n ett ansvar också.

Behöver jag säga att jag ALDRIG mera kommer att handla hos SWEDOG mera,och jag kommer avråda alla att göra likadant och var så säker jag kommer berätta händelsen för alla jag känner och det är många.

Hur kan man vilja sätta sitt rykte för ett hundhalsband för 150:- ???

Så var det med det, någon som har förslag på hur jag ska gå till väga för att få halsbandet jag faktsikt har betalat ?

Kram //Erika

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Ja fy fasen va irriterande.. när man hittar nåt man vill ha o till o med går med på att få det hemskickaat o faktiskt vänta några extra dagar.. hmm alla vet väl att hittar man nåt så vill man ha det på stubberten..

Stå på dig..

kramar

2009-06-22 @ 21:49:45
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Anonym

Jag kan ej lägga in någon komentar på Lottas blogg..vet ej varför...? Men herre guuud vad är det som händer?? Har folk blivit alldeles TOKIGA!!?? Och Erika.. hur tokig är du då.. finns det hundar utan ögon.. Och dumhuvuden går igång på det?? IQ som en fiskpinne!! Att folk orkar!!!! Men köp en åt mig oxå!! KANON med en sån..ser inte hålet i staketet. Och då kan de ju inte rymma HA HA HA

2009-06-24 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0