Midsommardagen

I dag klev vi upp i skaplig tid och åkte mot Grällsta för att hälsa på Jonas och Lotta.
Nu hade dom det "blötare" än oss igår , så dom var inte alls upplagda för att hänga på till Åsby
-Ähh bilden får tala för sig själv....


Så gubben och jag åkte vidare till Åsby själv, och nu har det varit svin kallt sen i fjolas,MEN idag slog det ju naturligtvis till och vart
"t-shirt väder" vilket innebar att vi inte alls kunde tillbringa så lång tid som jag vela på plantskolan pga värmen i bilen .
Vi hade ju hundarna med oss till gubbens stora lycka....*muttrar*
Men vi hittade en skuggig plats och hade nervevat ,men rädslan finns ju alltid där ändå.Nu var det inte alls varmt i bilen är vi kom tillbaka,men...
Tänk det där stället skulle jag kunna spendera många timmar på och jag har faktiskt aldrig fått luskammat det,inte ens varit upp i träd/busk och barr avdelningen,inte heller i växthuset ute på gården med alla sommarblommor (tror jag att det är varje fall)

Jag köpte en söt viva som ska blomma hela sommaren,den är blå och doftar jätte gott,en "veronika" blev det också och tre rosor
*Bonica 82,ett ståtligt ex var det med massor av knoppar


*En ny Lavender Pinocchio
Rose Lavender Pinocchio by GaelicKiwi.

och slutlig en ny ros för mig
*Majestic


Jag stog och höll i en Agnes och grämjer mig nu varför jag inte tog den !
Den doftade underbart, en rugosa och egentligen gillar jag inte rugosornas blad,men blommorna och doften är ju ofta helt enorm.
Jag höll också i en fullkommligt nerlusad (med knopp) kritvit coverros....Grrr,varför tog jag inte den också.
Jag köpte en lite försenad födelsedags present åt Lotta och en stor glaskruka/lykta att ha stenar och ljus i åt mig själv.

-Näää ,det måste bli en tur till dit.....jag ser ingen annan utväg.
Kanske en resa med bara tjejer som har samma intresse ,så man inte känner sig jäktad.
Sen måste vi laga vår Windstar så jag får in mera,blir ju fullt direkt i Focusen när hundarna är med.

Vi vände åter hemmåt och svängde nu in igen hos Jonas och Lotta igen för att se om dom piggnat till, och det hade dom.
Vi drack kaffe och åt sen jätte god grillad lax med potatisgratäng och sallad *mums*
Och efter surr och snack så satt vi oss, både små trötta och väldigt mätta i bilen för hemfärd.

I morgon får det bli en planteringsdag om vädret tillåter.

Och Annika, jag har hittat en till plantskola !!!
Vi måste bara åka dit , nu direkt eller varför inte genast !?
http://www.tradgardshuset.com/

Ligger i Skarpnäck i Stockholm så det är ju "nästgårds" vet ja´ !!!

Skulle någon av er läsare vilja dela med er av någon trevlig perenn så mottages det naturligtvis tacksamt.
Perenner är ju oftast tacksamma att just dela.
ex: Irisar av alla de slag (utom BLÅ strandiris),

Liljor,nävor,vivor,pioner,vallmo,akleja etc etc..

Nu ska jag nog slå ner häcken framför tv:n ett slag och sen ska det bli väldigt skönt att krypa i säng..
Tänk att det tror jag Lotta och Jonas också tycker idag *fniss*

Kram på er !  //Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja jag säger ju de, att vi ska åka dit lite senare... Å då kan grabbarna ta en fika medan vi springer runt. ÅÅÅÅÅ så kul!!! Ja nog såg Jonas o Lotta lite slapp ut haa haa. Kramzzzz

2009-06-21 @ 01:17:19
Postat av: Anonym

Öhhhh, var är du?!

Sprang ut i bilen och satte mej direkt, kommer du eller...?

Skarpnäck here we come!!

2009-06-21 @ 19:04:47
Postat av: Annika

Öhhh var är du?

Sprang ut i bilen och satte mej direkt, kommer du eller...?

Skarpnäck here we come!!!

2009-06-21 @ 19:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0