Uttråkad..

Ursäkta,men hur tråkig kan en dag vara ?????

Somnade till regn,vaknade till regn , som i och för sig är rätt sövande och mysigt.
Men när det börjar regna i det här j-la landet då håller det ju i till flingorna avlöser dropparna...
Varför kan ingenting vara normalt eller åtminstone lagomt i det här ladet, jag bara unrar ???

Har bara städat lite häroch där idag ,bakat en paj med hallon och persika på,stekt tunnpannkakor,kollat datorn tusen gånger......
Hundarna vill inte ens sticka ut näsan, gubben provade att ta dem till skogen men med Piraya i spetsen kom "flocken" hem själva långt före hussen.
Vilda hon följde inte ens med,utan blev kvar hemma under soffan på altanen.Hon hatar sånt här väder.

Pudlarna däremot dom hoppar och far och verkar inte alls brydda av att det blåser halv storm och spöregnar.

På eftermiddagen tog jag en sväng ner på stan,gick på "Trivsamt" och kollade på allt fint och sen strosade jag lite på Kapp Ahl. Bara lite strö shopping,mest för att fördriva tiden.

Ikväll ska vi till våra vänner Katta&Asko och äta pizza, ska bli jätte roligt och trevligt hoppas jag.
Och sen hoppas jag verkligen att morgon dagen bjuder på liiite roligare väder.
Gubben han fördriver nämligen sin tid just nu på Coop Forums byggavdelning...
-Mmmmm då är det lilla julafton riktigt för honom, han ska köpa byggslipers och jag ser framför mig hur han vrider och vänder på varje slipers för att få dom rakaste och dom som harmonerar i färg,
-näää bara skojja men omständigt är det...
Han ska bygga om landet på framsidan,det ska flyttas ut ytterligare en bit från huset och landet ska nu bli upphöjt och "knuttimmrat"....
Mmmm,inget hastverk när han gör något inte.Han är så duktig.
Så det ska han väl pyssla med i morgon, och när det är klart ska han för "sjuttielfte" gången lägga om alla markstenar i gången på framsidan,fattar ni vilket jobb det är ????
Måste vara enklare att spruta ogräsmedel eller om det är dom små vattpussarna han hakar sig på så går det fortare att bara sopa bort dom.
Men det där lägger jag mig inte i, vill han lyfta upp alla stenar och rätta till och sen lägga tillbaka allihopa så visst, gööööör det då.
Jaaa ,själv fattar jag inte vart han hämtar orken, måste vara något han stoppar i sig efter att jag har lagt mig på kvällarna.

-Jaaa ,sen ska staketet på baksidan göras om, vi har grönt "Gunnebo" nu,men nu ska det bort och bytas mot liggande "bakar" och ovanför dem ska det fästas armeringsmatta och naturligtvis ska det klättra kanske både rosor ,men framför allt Klematis mot det.
Kommer att bli skitans bra tror jag,kan hur som hellst inte bli sämre.

Själv funderar jag på när vi kan göra vår resa till Köping, kanske ska vi vänta på Annika och Conny ,dom kommer hem från en liten tripp på söndag.
Jag fick sms av henne idag och hon har visst köpt oss några fina hattar vi ska ha när vi är i trädgården.Kan bara tänka mig hur fina vi ska vara *asg*
Vi har ju både Löta och Köping kvar och Annika har ju inte ens varit till Åsby i år....
Näää så många dags utflykter har vi kvar att avverka.

Nu ska jag ta och skrapa lite ull på "Vilding",funderar på om jag ska ställa henne i Högbo.Men damen är ju lite rund om stussen och hon får så extremt lite mat att jag inte förstår vad hon hittar som hon blir så rund av.
Jag har ju inga småbarn att skylla på heller,kan det vara gubben om kvällarna?????
Ska ta och börja cykel motionera henne,så kanske hon tappar ett kilo.Hon är ju inte super aktiv av sin natur precis.Märta är mycket mera rörlig och går sällan upp i vikt.
Men det är ju bara att gå till själv,hur f-n vore det om en annan kom i träningskläderna och började jogga då

-Uch det där vart jag helt slut av att bara tänka på....uächhhh jag hatar att jogga och motionera och var jag hund så hade jag nog vart en Pekignese, fast jag är ju ganska kreativ när det gäller andra saker.....
Nääää bara skavsåret läker orentligt så ska jag ut igen,menjag måste ha stått sist i kön när gud delade ut fötter för jag får skavsår hur f-n jag än beter mig,inga skor tycks passa helt perfekt,jag har speciella strumpor med ullförstärkning i.
-Aja ,det ger sig,ut måste jag varje fall. Hanna får offra sig och hålla mig sällskap på turerna och kanske Katta hon kliver på bra hon mé.
Och i värsta fall har jag ju en ljudbok kvar att lyssna på...

Nää nu ska jag ta tag i ullskrapan och haffa Vilding i farten.
En liten historia bara....

-Frun ligger på alla fyra i rabatten när maken utbrister
-Men herre jösses nu får du väl börja motionera,din bakdel ser ju ut som en hel skördetröska!
Senare på kvällen när maken och frun ska krypa i säng och maken är lite kelsugen,så märker han att frugan är lite sur,så han säger.
-Men vá är det med dig ?
-Du tror väl inte att jag tänker starta upp hela maskineriet för ett litet halmstrå ?

Kommentarer
Postat av: Katarina

Haa haaa ja den var bra!!!!!!

2009-07-11 @ 01:39:44
Postat av: cecilie ♥

videoklipp där jag sjunger i bloggen! kika in och säg vad ni tycker :) ♥

2009-07-11 @ 01:50:27
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0