torsdag..

Jahaaa, va ska vi blogga om i dag då......

För jag har inte gjort något speciellt alls faktiskt.
Gubben har fått ryggskott så han skjutsade jag upp till Friberg,vår kotknackare på en extra insatt akuttid.
Jaaa han hade väl semester den stackarn,men erbjöds sig ändå då han hörde hur illa det var.
Så vi 13.00 släppte jag av honom där utanför och dottern och jag passade då på att ta en city runda,kollade lite "homestyle" butiker.
När han var klar skyndade vi oss hem för att laga mat,dottern skulle ju iväg och jobba eftermiddag.

Sonen satte jag på att klippa gräset så det slapp jag idag. *jihoo*
Och när han klippte gräset så hittade han den 3:e snokungen för i sommar på vår tomt,sönder tuggad på tre ställen.Och jag börjar nu fundera om det är vår vän Igelkotte som tar livet av dem.
Inte mig emot för jag hatar ormar,eller ska jag säga att jag är liv rädd för dem.Giftiga eller ej, uäch...

Han bor nog någonstans här på vår gård tror jag "Kotte",för på kvällarna kommer han fram och vill ha gotta.(kattmat)
Lovisa den lilla dummingen hon tog ju sats och skulle leka,sååå nu vet Lovisa att kottar leker man inte med..
Hon är till och med rädd för kvasten nu om den ligger så borsten är uppåt. Så det kan gå....

I morgon far vi ett helt gäng med Eckeröbåten ,en trevlig liten dagstripp med shopping och smörgåsbord.
Så mammsen och pappsen är här med hundarna tills dottern kommer från jobbet.
Jag är så larvig att lämna dem själva och jag tycker dom har det så bra när dom kan få gå in och ut som dom
vill.Men jag kan ju inte gärna åka hemifrån med dörren på vid gavel....
Tur man har föräldrar som ställer upp...




Idag vart det lite fotat igen ,så jag lägger ut lite bilder..
Jaaaa precis som vanligt så är det ju mest bara blombilder *ha ha*


klematis


Klematis "Rouge Cardinal",denna är betydligt mera lila aktig,men jag får inte till
det med kameran på just denna.


Den här klematisen köpte jag på Lidl förra året,satt i en kruka och tänkte
ha den mera som en sommarblomma.Men gud som den växte och snabb var den i våras att
visa att den minsann vela vara med även i år.
Den påminner mycket om "Jackmanii".Men Finn http://www.finn.eldh.net/
är tveksam till det..Vacker är den hur som hellst.


 doft pelargon


Det här är en riktig liten älsklings klematis, "Aljonuschka" heter hon.


Maffiga och blaffiga "The President" får riktigt stora blommor.


pelargon igen,denna gång "Appleblossom Rosebud"


och "Augusta"


rosen "Dainty Bess"


David Austin rosen "Graham Thomas"


och "Heavenly Pink"


"Nostalgi"


"Papageno"


"Polka"


"Regensbergs" underbart söta knoppar


"Meine Oma"

Jaaa nu ska jag väl inte "tröka" med mina blommor mera, utan göra som min lilla prinsessa...


Hon tar livet med ro hon,och blir det inte inte av i dag så får det bli i morgon,eller nästa dag.
-Undra om hon läst Nalle Puh´s filosofi ?.

Eller så vilar hon sig bara i form,och ni som träffat henne vet ju vilka "kurviga" former hon har.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vi vet!!!!!!!!! Haaa Haaaa!!!!!!

2009-07-23 @ 23:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0