40 års fest.

Jaaa det är inte utan att man känner sig mer död än levande,låter kanske väl dramatiskt men man är för gammal för så här mycket festande.
Först Barechos 20års jubileum i torsdags också igår vår vän Connys försenade 40års fest.....
Men vilken fest, herregud !
Som vanligt bjuder dom på ett kalas långt utöver det vanliga.Med trubadur, jätte god mat,hur mycket som hellst att dricka, jaaa så pass att de kan jämföras med vilken krog/bar som hellst.
Och precis som vanligt hade vi super roligt. Jaaaa med tanke hur jag känner mig i kroppen så måste vi haft ohyggligt roligt.....helt ledbruten..

Hanna och jag tog en promenad med hundarna först genom skogen och sen ner till badet och där stimmade dom,eller ska jag säga Piraya stimmade loss i rena lyckoruset över att få bada.Så pass att hon höll på dränka Amigo som i lugnan ro bara stog ute i vattnet och njöt, hon är ju för rolig när hon sätter den sidan till.

Sen startade  vi redan kl 15.00 här hemma ,och kl 16.00 bar vi i väg på cyklarna,ett glatt gäng på 13 personer cyklade vi dom 6-7km till deras stuga i Marmarsbacke, jaa naturligtvis med två stopp för vätske påfyllning.






Väl framme....



..Öppnade Conny vår present,en ny ytterdörr (Diplomatdörr)





Full fart när trubaduren spelade...

Och långt in på småtimmara tog gubbarna cyklarna hem,Lotta, jag, Micke och Jessica valde att ringa efter hämtning och tur var väl det för på halva vägen stog regnet som spön i backen,så gubbarna var blöta när dom kom hem kan jag säga..

TUSEN TACK CONNY&ANNIKA för att vi får vara era vänner,för att vi har så mycket roligt ihop,
och för att ni är så omtänksamma !
 
Behöver jag säga att det var tröttsamt i morse,ändå lättade jag rejält i sängen när jag hörde dotterns pojkvän gick och öppnade dörren och det vart himla liv utan för !!!!
-Ja må han leva´, ja må han leva !!!

-Visst ja ,det är ju dotterns pojkväns födelsedag i dag.
Yrvaket kommer vi på fötter och och är väl kanske inte dom representativaste födelsedags deltagarna.Men han firade lite kort med sina vänner och sen kom mamma och pappa med födelsedagspresenten från oss...
Present kort på IKEA´.
-Jaa dom håller ju på att "bygga eget bo" och flyttar ju vilken dag som hellst,så jag tror present kortet kommer bäst till användning.
Vi drack kaffe och åt jättgod jordgubbstårta som han bakat.

På eftermiddagen åkte Lotta och Jonas hem ,efter att vi ätit varsitt hamburgermål. Och vi....

..vi kastar oss i varsin fåtölj och intog rygg läge.Tur att det regnar ute så man med gott samvete kan mysa i soffan i dag.
För inte lär det bli många knop inte.

I morgon är det dock en ny dag,en piggare dag hoppas jag för nu är jag inte bara trött, jag känner mig helt ledbruten.
Undra just vad jag gjorde...

Kram //Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja Asko säger att det har varit mycket roligare att varit på Connys fest, han är lite deppad idag när han ser hur kul ni hade igår!!!! Så där är det när man är envis!!! Kramar

2009-07-19 @ 18:55:32
Postat av: Lotta-Djakartas

Jaa jag säger bara att det är skillnad på FEST o FEST, o då har man ju avverkat ett par på dessa 41 år kan ja lova med diverse olika krogmänniskor som brukar va hejjare på partaj, men festerna som Conny o Annika altgid arrangerar ja då vet man att man måste börja träna benen minst en vecka innan så man orkar dansa o vara förövrigt mera utsövd för att orka, dom som känner mig vet ju hur trött ja alltid blir o kan somna i princip på vilken fest som helst,, Ja ni super kul hade vi o då menar ja även "super" kul för det gjorde vi oxå...tjing tjong alla

2009-07-19 @ 20:18:37
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0