Inflyttningsfika..

Idag var vi för första gången bjudna upp till dotterns och pojkvännens nya lägenhet.,gubben och jag och mamma och pappa.
Och med varsinna inflyttningspresenter var vi på plats på exakt bestämd tid.
-Jooo sörrni allt skulle vara fixat och klart innan vi fick se den allra första och alldelesegen inredda lyan ,och det var så jätte fint.
Med vita orkidéer i sovrumsfönstret och kritvita panellängder,hade dom jätte stiligt.

Vi drack kaffe och dottern hade bakat både bullar och sockerkaka som var jätte goda.
Vavvorna var noga med att visa att dom faktiskt hade flyttat nu och inte tänkte följa med oss hem.
Hoppas dom ska trivas och ha det bra där nu alla fyra.Trots att ingen av dem någonsin bott i lägenhet förr.

Sen åkte vi in till Gävle en sväng, vi gick på Jula och Biltema och shoppade lite bla en gardinstång med tillhörande "knopp" i detta fallet i formen av en "franska lilja", jag ska nämligen göra ett egentillverkat rostorn fast till en klematis.Sen avslutade vi med Barnens Hus och köpte en födelsedags present åt William som fyller 5år idag.
Senare på eftermiddagen skall vi åka dit tänkte vi och fira honom.

Själv är jag riktigt nöjd med att ha avverkat "småbarns" åren och uppskattar verkligen att nu få njuta av lite lugn och ro,sovmorgon om jag vill,äta när jag vill osv osv...
-Jaaaa ,det känns riktigt bra faktiskt att slippa alla dom där reglerna och rutinerna.

I morgon ska dottern och jag åka till Åsby och shoppa lite,hon är sugen på allt deras lull-lull och framför allt porslinet skulle jag tro..
Ska bli roligt , man hittar alltid så mycket fint man vill ha där och önskar att plånboken var bottenlös
.



Ha det mina vänner // Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0