Påtar dag,med trevligt sällskap.

Idag har det varit ännu en dag med regnet hängande i luften ,alltså hur mycket kan det regna på en sommar och fortsätter denna nederbörd att hålla i sig så kommer vi få snö till nocken i vinter men det gör ju inte så mycket för då kan vi ju åtminstone åka skoter,men nuuuu......

Men så är det ju i det här landet,på sommaren vräker regnet ner men på vintern då j-lar får man va glad för minsta flinga som kommer.

Tjejerna på forumet (rosforumet) sliter sina hårtussar över att deras engångsblommande rosor inte ens orkar visa upp sitt enda årsflor för att rosknopparna ruttnar i regnet.
Själv har jag ju många tåliga rabatt rosor som tålbåde regn och rusk,men visst f-n är det tråkigt och börjar jag tänka på att detta är min sista semester vecka så kan jag springa i från mig själv....
-Snälla låt det inte vara sant !!!!
Jag vill vara ledig mera, jag vill ha värme och lugn och ro.

Uch ,inte vet jag hur vår arbetssitution ser ut heller när vi kommer tillbaka, någon har fått sluta pga indragningarna,eller har man tagit erbjudandet om avtalspensionen.....
-Jaaaa , jag tror det.
Och isåfall betyder det att Lena och jag står där själv med 7st nya 1åringar som vill börja direkt ,hellst igår...
-Åhhhh,guuuud inte ens läge att fundera på denna situation som kommer att uppenbara sig inom kort.

Idag har det bara varit en påtar dag, gubben som är halv "invalid" har suttit på en stol och plockat av hallonhäcken, jag har klippt av fula blommor från rosbuskarna och klippt gräset,städat mitt utekök där jag planterar om, jag har också krukat en av dom senaste klematisarna och gjort en spaljé åt den.
Sen tog vi en kort paus och tog en kaffe i växthuset


Vindruvorna växer så det knakar där inne och jag har fullt sjå att styra upp dom slingrande grenarna och att plocka av löv så att det kommer ljus åt klasarna med druvor.Chilin börjar också bära frukter nu.

På kvällskvisten kom Annika över ,precis lagomt tills jag tog ut den nygjorda jordgubbspajen.
Och efter ett litet tag dök även Katta och Asko upp och fick sig lite paj och kaffe.
*"snakja" dig Lotta*
Timmarna flyger iväg och vips så är det nästan läggdags....

I morgon tror jag om det inte vräker ner ute,att vi ska gå till skogen och plocka blåbär hundarna och jag.
Alltid bra att ha i frysen,och har vi riktig tur stöter vi på lite kantareller också.

Sen ska vi titta på lite tapet i morgon också,då vi ska sätta ny fondvägg i sonens rum som numera  har blivit vårt datarum.
Sonen flyttade ju illa kvickt sitt bohag ner till dotterna förra rum.
Hon bor ju numera i egen lya tillsammans med vavvorna och pojkvännen mitt i city.

Ha det mina vänner //Erika

Kommentarer
Postat av: Åsa på lånedator

Tack Erika! Nej, det har inte varit nån kul vecka, detta! Man blir så förtvivlad när man absolut inte kan göra nånting. Och flashback, det är just vad man får....Kanske tar dej på orden och tittar över nån dag (i och för sig har ju bilen verkligen pajat nu, men kanske kan jag låna Anettes lilla "tvålkopp"). Ha de´ så länge//Å

2009-07-27 @ 19:17:42
URL: http://bounders.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0