Jubileums utställning.

I går hade jag Lotta och Ullis här, jätte roligt även om det satt griller i huvudet på Ullis..... =)
Tror hon fick lite ideér så Mats lär väl ska få gräva nu antar jag.* ha ha*
Och Ullis du är välkommen med på våra rosshopping turer.

Klockan vart närmare 22.00 innan vi bröt upp och sa Go´Natt och dom for hem till Gävle.

I dag har jag varit på Barecho's 20-års Jubileum.Helt otroligt ,för det känns som om det vore igår Helene startade upp sin kennel och gick från Schnauzer till Springer och jag hakade på.Jag fick sedan en av det underbaraste hundarna i mitt liv av henne, min älskade "Barbie".
Helene och jag har avverkat flera hundratals mil i bil ihop,vi har kamperat,stött och blött och inte alltid dragit jämt.Men f-n va roligt vi haft och hur mycket minnen vi har tillsammans och med andra..

Jubileumet idag startade med en utställning för alla hennes uppfödda hundar med engelsk domare (tillika valpkköpare till Helene) se blev det barn med hund,tävlan om snabbaste springer,Free Style uppvisning,prova-på agility med "SM-instruktör",tipspromenad och massa andra roliga aktiviteter.
Kvällen kommer att avslutas med fest och underhållning.

Jag hade kameran med och fotade lite mellan regnskurarna.Som synd var så fotade jag inte "Carros" tatuering,som fick mig att få tårarna att svämma över ......
Hon har låtit tatuera in sin älskade Diva´s tass på skuldran och över den så stog det "Never walks alone" *Buhäää*
Uch man skulle ju kunna tro att jag är gravid,så känslig är jag.Jag kunde inte ens berätta för Hanna vad det stog.


Upphovs kvinnan, Helene Ljunggren,sen Berggren och nu Björkman


Prisbordet var imponerande måste jag säga och lyllos
 er som fick dom underbara tavlorna !


Mycket fina hundar förstås

men framför allt gamla bekanta som man inte sett sen urminnes tider.

-Nåja dom här gamla rävarna ser jag rätt så ofta...
Båda hade varsin son efter min älskade Barbie,båda är dock änglar nu.
Tilläggas ska att båda jaktmeriterade sina hundar.Det var andra tider då brudar !


Men som sagt många fina hundar var det, och många fina unga framtids hopp.


Ewa och Tuff (8år gammal)


Hanna och Prince (11år gammal)

 



Ha det mina vänner !



Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja ni verkar ha haft det trevligt, synd att det inte kunde vara regnfritt en dag som denna!!! Kramis

2009-07-16 @ 18:53:36
Postat av: ullis

HAR BÖRJAT GRÄVA!!!! ;)

2009-07-16 @ 20:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0