Första semesterdagen..

Hade tänkt blogga med lite nytagna bilder,men så la kameran av och batteriet måste laddas.
Nu lär jag ändå säga att Canon 450 har ett makalöst bra batteri,jag vet inte när jag laddade det sist och då knäpper jag ändå med kameran i princip varje dag.

Nåja idag har jag inlett min semester med just ledighet...
Jag började med att baka en äppelpaj i morse och sen kom mammsen och pappsen på fika.
Lägger ut det super mumsiga receptet som var bus enkelt.
Smält 150gr smör blanda i 3dl mjöl,1dl socker,1/2tsk bakpulver,knåda i hop och platta ut i form,lägg frukt eller bär på och in i ugnen,bara tills den får färg på kanterna (går fort)

Sen klippte jag håret på pappa, ja för er som inte vet så har gubben redan fått en radikal sommar frisyr=helrakad :)
 Så nu är alla kortklippta och glada, Amigo,Piraya,Märta (ner plockad),Gubben,dotterns kille,och båda pudlarna är nybadade och klippta....
Numera klipper jag dem helt själva, och tja det blir ju som det blir men pälsarna på dem växer som ogräs och höll jag inte efter så skulle Lotta få leta efter fram och bak på dem.Så till vardags får dom duga tycker jag varje fall....

Sen var jag in till Blomsterlandet och köpte två små vackra krukor med två fetbladsväxter i, tja ni vet hur det är när man köper något nytt.....
Hem och röjde av köksbordet,på med nystruken duk och på med krukorna....*flämt*
-Mmmmm,vart sååå fint så !

Sen tog jag Plantaget och vips så stod det två Clematis i min korg !?
-Hmmm, vart kommer allt från ?
Tillsak hör att det var två riktigt fina

Dorothy Walton


montana Fragant Spring

Mmm,så fina sååå. *nöjd*

På väg hem tog jag vägen förbi Annika och Kjell i stugan för att titta på lilla "Otto", och för en gång skull hade jag inte kameran med mig.*fasiken*
"Otto" är deras nya schäfervalp och söt som en sockerstrut.Med öronen på trekvart och bara allmänt sladdrig,precis som schäfrar är i den åldern.Jag måste bara åka ut och fota honom.Otto kommer från Seeback´s kennel.

Sen åkte jag hem och planterade dom nya klematisarna.Och efter det köpte vi hem lite mat och nu har jag precis lutat mig tillbaka med ett glas vitt vin.

I går var vi på Eskön nästan hela dagen,trevligt som vanligt.Lotta hjälpte mig med Märtas "lejon-krage" som sitter som bärg.Björn och Jonas dom mekade med poolenoch jag.....jaaa va gjorde jag då ???
Tittade på antar jag.
Lotta bjöd på super god rabarber paj (se receptet ovan) och sen blev det grillat.
Grillat grisarsel med potatissallad och diverse andra godsaker,mums va gott det var.
Vi hade som sagt lika trevligt som vi alltid har ihop.

Näää nu är det Lotta på Liseberg på tv:n , ni får ha det så bra tills vidare.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja nog är du rapp i de du gör, hur fan hinner du med????? Skulle vilja ha lite lite av din ork oj vad jag skulle hinna då da!!!! Hoppas nu att Jonas jobbar duktigt i veckan så vi kan ha lite partay i helgen och jag lär sms till Conny o Annica också hoppas dom kommer hem på fredag. Kram Katarina

2009-07-06 @ 23:09:30
Postat av: Katarina

Ja nog är du rapp i de du gör, hur fan hinner du med????? Skulle vilja ha lite lite av din ork oj vad jag skulle hinna då da!!!! Hoppas nu att Jonas jobbar duktigt i veckan så vi kan ha lite partay i helgen och jag lär sms till Conny o Annica också hoppas dom kommer hem på fredag. Kram Katarina

2009-07-06 @ 23:10:00
Postat av: Lotta-Djakartas

Nu är ja besviken!! hmm du skrev inte att pajreceptet kom från mig.. snyft! men man är väl inte känd som nån bakmamma kanske ha ha ska ja va ärlig så har ja fått det av Cissi kennel CC´s.. ärlighet varar längst fniss!

2009-07-09 @ 22:33:19
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0