R.E.A =tokfnatt

Fortfarande varmt och så härligt. Idag vart det dock så kvavt att man nästan förstog att det skulle bli åska.
Och knappt han jag tänka tanken ,när det dundrade respektingivande från en fortfarande solig himmel,men dock med stora moln på sina håll, en rejäl regnskur hjälpte till att höja luftfuktigheten till medelhavsklimat.
Och lika fort som det kom försvann det , jag som hade sett fram emot en åskkväll.
Klara var jag tvungen att duscha i svalt vatten,hon tycker värmen är jobbig och blir så flåsig.
Tänk vilken skillnad det är på hundar, Vavvorna älskar solen och ligger gärna på altanen rakt upp och ner i värsta solsteket och bara njuter.Skäggen dom söker skuggan ute och pudlarna dom fattar att det är svalast inomhus,men trots enorm päls klarar dom värmen otroligt bra.

När jag kom hem från jobbet idag så fick vi besök av Wicky som vela ha sina springers Frida och Dahlia klippta, tja det är ju jag som är "skyldig" till dem så det var bara att kavla upp ärmarna och fixa sommarkostymerna på dem.
Frida ,hon är då mamma Bonnie upp idagen.Hur kan två hundar bli så lika i sättet,fast dom inte setts sen Frida var 8v ?
-Åhh då menar jag inte exteriört bara ,utan saker dom gör,blickar,och små trix dom har för sig.
Dahlia däremot hon förblir nog ett yrsel hela livet , livet leker för henne jämt och livet går åt till att ständigt söka efter mat och knycka om tillfälle erbjuds.
Båda damerna är nu veteraner, guuud va tiden går fort .

Sen kom mammsen och pappsen över på lite eftermiddags kaffe och dom hade fyndat lite på Odal åt mig,och åt Freja.
Jag fick en dörrmatta och en stor glaserad kruka, och stora utekrukor är alltid välkommet här då jag krukar många rosor.Freja hon fick ett flug/broms täcke som går ända upp till öronen och över svansen.Hoppas hon kan ha det bara.Men 99:- är ju verkligen ett jätte fynd när det gäller hästtäcken.

På eftermiddagen gjorde vi något vi otroligt sällan gör, hela familjen for in till Valbo Köpcentrum för lite shopping.
Jag gick på Kapp Ahl och tänk , det var REA!!!!!!!
-Ahaaaaaa, jippi !!!!!!
-REA , I Love REA !!!
-Jaaaaa , som vanligt tokshoppade jag och fick ihop sju olika plagg bla flera sommriga tunikor.
-Ohhhh så roligt , gubben han köpte ett par jeans och en t-shirt och betalde nästan lika mycket för det som jag gjorde för 7 plagg !!!
Säga vad man vill om älskling,men sinne för "affärer" det har han då inte.
Men vi skulle i en egen firma kompletera varandra förträffligt, han gör jobben och jag tar betalt *Haa haa*

Han muttrade dock över den tid jag tog på mig, men vill man fynda lönar det sig att vända på prislapparna och bara ta dom med röd lapp *ha ha ha*
En sväng in på Lindex också i sökandet efter vita tights , slutade med nya mys plysch byxor också dom med röd lapp.
Nu måste vi verkligen städa och gallra i våra gaderober och slänga gammalt skit som man aldrig använder,hua låter som ett enormt tråkigt tidsfördriv.

Sen fick det vara nog för gubben, då skulle han ha mat. Så då slog vi till hela familjen +dotterns pojkvän och sonens kompisar, vi gick på Los Sombreros och åt buffé .
Underbart att slippa tänka på mat när man kommer hem.

Men sen var det defenitivt nog tyckte gubben, nu var det hem ljuva hem som gällde för honom.
Jag tog en snabbis in på Coops trädgårds avdelning och vill någon fynda så finns det en uppstammad ros vid namn Graham Thomas kvar där, den kostar om man nu ens har en väldig tur att överhuvudtaget springa över den på en plantskola runt 600:- .Graham Thomas är en ros från David Austins otroligt kända "uppfödning" och är både otroligt vacker och luktar gott som de flesta av Austins rosor.Den blommar rikligt från april (beroende på när man klipper och tar fram den) till frosten tar den.Den kostade på coop 179:- och kanske kan man med div rabatt kuponger typ 5% kupong få ner den ytterligare.
Själv får jag verkligen behärska mig då jag är total "Ros-O´holic" .....
Och var det inte för att jag redan har den, så har jag aldrig klivit ut därifrån utan den kan jag säga.


Nu ska jag ta en sväng ut i trädgården och njuta av allt som blommar och bara låta dom nakna fötterna känna gräset.
Tänk ett liv utan trädgård !
-Buuähhh, väck mig och säg att jag har en mardröm.Hoppas jag alltid kan få ha förmånen att kunna gå ut på en alldeles egen gräsmatta och bara känna dofterna.

Ha det mina vänner //Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja själv har jag varit och fått nya fina naglar idag och morgondagen går till att fixa håret!!! Tänk lite nya kläder också hur kul vore inte de då!!! Å sen ringde Björn och sa till Asko att han hade ritat på våran altantrapp hur gulligt är inte de då, du är bara för go du Björn! VILKA VÄNNER!!!! Puss på Er alla i familjen!!! Katarina

2009-07-01 @ 23:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0