Slitsam lördag blev det.

Lördag och vaknade till hällregn med värkande rygg ,så jag klev upp vid 08.00.Strålande start på dagen!

Sonen med kompisar har "lanat" hela natten så ni skulle se dem nu.Stora grabbar som sover både här och där,tur man har en undervåning där dom stör minimalt.
Det är super gulliga killar allihopa så vi brukar sällan neka dem när dom vill lana.Hellre det och man vet vart dom är än att dom ska bli indragen i både det ena och det andra som faktiskt är vardag i vårt samhälle nu för tiden.

Morgonen ägnades åt att gubben badade Amigo och jag fönade och klippte....
-Jaa ni, om jag så klippt Gotlands hela fårbesättning hade det varit en piss i mississippi.

Hur kan en hund få så mycket päls att han närmast gick att jämföra med en jak.

-Jaaaa idag var dom slående lika faktiskt,fast Amigo har varken horn eller vitt huvud...

Jag slet som ett djur och det liknade nog mest en kamp på liv och död.
Och pluppen han är så snäll så snäll att pyssla med,eller pyssla lär för romantiskt.Jag slet och rev och tack gode gud för Coat King,den reder tovor som annat går bet på.
Tja ,efter ett par timmar började man dock se att det är en riesen vi faktiskt har,en riktigt prydlig sak.Och nu ska han väl vara skapligt redo för utställningen i Högbo,kanske hans allra sista.Pöjken blir ju 9år snart ,men är i strålande kondition

Sen så vi åkte in till Köpis för att köpa lite tapetklister,men själv fastnade jag vid trädgårdsavdelningen och vart så sugen på att köpa tulpanlökar.
Jag får vänta tills jag får lön för dom var verkligen inte billiga,men jag hittade så fina ljusrosa,två olika modeller.Tänkte ha dem i vår nya rabatt på framsidan. 

Sen åkte vi till Siba för att titta på någon variant av bättre stereo.
Men jag vill ha så litet som möjligt och gubben vill ha både "subbor",flertalet högtalare tillhörande dvd  och annat tjaffs.Hemma bio anläggning kanske det heter förresten..
-Tja, hur som så var vi oense och det blev inget dera.

Så vi åkte och handlade lite mat och jag hittade en helt ljuvlig Orientalisk kritvit Lilja i kruka,den doftade himelskt och bara måste ju få följa med hem.Ibland överträffar verkligen ICA sig själv.
Så fort den blommat över ska jag plantera ut den.

 Sen åkte vi hem och gubben gjorde en Chili Con Carne,gubbens egen favvorätt....


Och eftersom vi har ganska mycket chili på plantorna så var det ju ok att äta just det..


För övrigt så får vi år liiite flera klasar från våra vindruvsrankor.
Hibiskusarna är också knoppiga,bla Sprinkel Rain men också Egyptensticklingarna är knoppiga.
Jag ser verkligen fram emot att se dem blomma.

"H.Sprinkel Rain"

Dottern och hennes sambo och vår son åker snart på utlands semester igen,denna gång till Tunisien.
Själv får man väl resa i bästa fall när man gått i pension.....=(



Hoppas dom har några fina Hibbar där....
En av mina arbetskamrater skall visst åka till Kreta snart och sist dom var där fick jag två jätte fina sticklingar av henne.

Jag skulle verkligen behöva ett till begagnat akvarium som jag kan starta upp som kuvös.Det andra är nämligen proppfullt.


Nu skiner dock solen strålande vackert så jag tror jag ska väcka gubben som tar en stöd vila,och ta en promenad med hundarna och honom.

Ha en skön lördag kväll.

Kommentarer
Postat av: Lotta Djakartas

Ja har ju ett litet akvarium.. ska försöka raffsa fram det..

2009-08-24 @ 08:57:46
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0