Ursäktar mig lite...

-Jaaa ni får ursäkta att det blivit lite si och så med bloggandet för min del....
Men orken och framför allt lusten har liksom inte infunnit sig..
Uch det har varit sååå jobbigt.

Saknaden efter Klara är fortfarande otroligt stor och jag blir gärna gråtmild när jag tänker på henne eller som nu när jag skriver det här.
Men har man fått haft och upplevt en och samma hund i över 13år så minns man knappt ett liv utan dem.
Och i Klaras fall en alldels underbar hund,en hund som gett mig så många upplevelser och framför allt så många vänner.En hund som varit så problemfri,gudomligt snäll och sund i huvudet,så lyhörd och samarbetsvillig.

Jag försöker att bara tänka positivt ,men ändå smärtar det mig så att hon inte längre orkade vara med oss.
Jag försöker också intala mig själv att vi gjorde det enda rätt för henne och att hon tillsammans med oss hade haft ett underbart liv,hon fick jaga och hon fick sova i sängen hon fick sitta med oss i soffan om kvällarna när vi tittade på tv hon fick bra mat och varje dag något extra gott i maten.
Hon fick helt enkelt den kärlek och omvårdnad som varje hund bör få och jag tror hon älskade oss och trivdes perfekt med sitt liv på jorden..
-Jaaa nu ser jag knappt vad jag skriver för tårarna är nu i väldigt stort format...

Och jag kan då åtminstone inte låta bli att fundera på om man får träffa dem igen, iså fall hur?
Och om man får det...
-Är då alla man mist där och tar emot mig????
Kommer i så fall bli ett riktigt stort puss och kram kalas och jag vet då att  det vill jag inte missa.

Nåja jag gjorde min första arbets vecka förra veckan,det gick bra och det var nästan bara skönt att få komma hemifrån och skingra tankarna och minnena.
Men annars är jag knappast en sån som föredrar jobbet.Även om jag tycker om mina kollegor,de flesta varje fall....

Helgen och veckan som varit har ju varit otroligt varm och vädermässigt helt otroligt underbar,även om nätterna var jobbigt varma.
Gubben jobbade hela helgen,han håller på att lägga om ett tak och håller fortfarande på.
Så på lördagen tog jag med mig en av mina arbetskollegor och for till Söderfors.Det vart lite klematis handlat och två perenner.
Solen var stekande även i Söderfors så fikat nere vid Dalälvens strandkant  var helt underbart och i skuggan var det riktigt skönt.
Vi satt ett tag och pratade om ditten och datten och hade en allmänt härlig lördag förmiddag.Och på hemväg svängde vi förbi Plantagen och Blomsterlandet och på Plantagen hittade jag en mycket väldoftande ros,en liten "krypros" vid namn Lavender Dream,som jag ska ha på framsidan i det nya landet som vi började tillverka i ren sorgfrustration dagen efter Klaras bortgång.


I övrigt har det väl inte hänt så mycket , jag blir ju lätt lite "plockig" när jag blir så här olycklig så jag har tvättat upp all tvätt,plockat och städat igenom hela huset, så för hushållets skulle så är det inte helt fel med lite sorg ibland.
Fast åh andra sidan så har jag hellre lite skit i hörnen då, än sorg menar jag...

I lördags var vi varje fall på bio Björn och jag, vi var på "Sommar med Göran"


Och det var sååå skönt att få skratta, jag för den var riktigt riktigt rolig....

Efteråt var vi och köpte pizza och åkte hem till hundarna och åt.Vi hade tänkt gå ut och äta,men vi valde att åka hem till vovvarna så vi båda kunde ta ett glas vin till maten.

Söndagen kom mammsen och pappsen över och fikade och jag ska väl säga att dom haft det minst lika kämpigt i sorgen efter deras Bonnie som vi efter Klara,men dom har Greger kvar och är väldigt glada för det även om det också kommer över dem i mellan åt.
Vi fikade lite och struntpratade rent allmänt.
Sen satt jag fart och badade,fönade och klippte både Vilda och Märta.Vilda har nämligen fått flytta hem till dottern lite tillfälligt,hon löper och för att skona Amigos känslo svallningar så kändes det som ett bra alternativ.
Sen dammsög jag både uppe och nere,torkade golv,tvättade sånt man annars sällan tar sig tid att tvätta som ex filtar,överdrag till prydnadskuddar, jackor osv osv..

Gubben kom hem i skaplig tid och högg tag i spaden direkt och började utforma nya rabatten,satt upp rostorn och en liten rosportal,fast i vårt ska det klättra klematis...
Vi är lite osäkra på hur vi ska ha, så till och från ändras planerna.Men det är väl iof bra att man kan vara öppen och flexibel.
Det blir nog bra vad det lider ska ni se.

Nu ska jag ta och fixa pälsen på Vildas mamma "Ayla",sen tror jag att jag ska ta och motionera lite,men bara tror...

Kommentarer
Postat av: Pernilla Gulaker

Hej.

Jag vet hur det är att mista en hund som man haft länge..usch, men jag vet även en sak till, det har jag fått bevisat för mig så många ggr, o det är att det finns ett liv efter detta. Jag råkar också veta att dom väntar på oss på andra sidan. Vet inte om man får träffa alla, men visst hoppas man väl att de som varit en närmast väntar där....

2009-08-10 @ 19:20:10
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Katarina

Men Erika vad de här var jobbigt att läsa. Ja jag vet vad ni går igenom nu det är det vidrigaste som finns. Jag lider så med dej gumman, det var en sån synd att jag hade hunnit iväg idag när du kom förbi. Men ska jag vara helt ärlig har jag inte kommit mej för att åka till dej, och det är nog för att det är så jobbigt, Förlåt Vännen!!! Men du vet ju hur jag är bara grinar när det är våra älsklingar det gäller... Men Kramar i massor från mej till dej!!!!!

2009-08-11 @ 01:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0