Jäkt jäkt jäkt...

Idag slutade jag jobbet halv två, ilfart till frissan för att få av lite av "pälsmössan".Skönt och man känner sig genast mycket fräschare..
Hem med blixtens hastighet och hämtade dottern och hästtrailern och iväg till stallet, tre månader har gått och det var dags för Frejas återbesök på ATG kliniken,ny ultraundersökning .
Tyvärr var det inte helt utläkt ,men vi skulle försiktigt öka på hennes promenader och nästa månad får Elin börja skritta henne.Läkningen kommer att ta lång tid, men vi har massor av just tid.

När vi kom hem tillbaka till stallet med henne tog Elin och jag en promenad till storskogen för att leta kantareller ,men jag kan säga att jag ångrade mig väldigt snabbt när jag stötte på en vad jag tror var "björn skit" och precis bredvid högarna en massakerad stubbe..
Området är känt för att ha björn och henne vi hyr stallplatsen av vart för några år sedan inträngd på en liten vändplats med sin häst av just en björn.
Uch, björnar tycker jag är riktigt kusliga och framför allt opålitliga djur,och då får folk predika sig blåa över hur skygga dom är.
Jag har haft många otäcka och riktigt verkliga mardömmar om just björnar , jaaa jag minns dem än.
Nu kan detta ha att göra med att jag just lever ihop och har barn med en Björn,eller ???

Nåja när jag kom hem var jag rejält hungrig så det fick bli en pasta sallad med räkor,kräftstjärtar,fetaost och rödlök och lite annat smått och gott.Gubben han var som vanligt på "jobb" och lägger nu om ännu ett tak,dock ett mindre denna gång.

Jag passade på att skrapa lite ull på Amigo,eller lite och lite.Den hunden är som en mammuth i pälsen.Hur ska jag reda upp det här till utställningen i Högbo, jaaa inte vet ja.
Piraya fick sin päls avklippt i söndags och fick också ett välbehövligt bad,helt otroligt hur skitiga dom kan bli.Det var ju bara typ 2veckor sen hon blev badad.
Och alldels nyss fick jag se att hennes ena analsäck har värkthål och blod sipprar ut.
Ett snabbt SMS till veterinären,med hopp om att h*n kan hjälpa henne så fort h*n kan.För hon har ont och är rejält svullen,stackars liten...
Tillsak hör att det är bara några månader sedan jag fick spola hennes analsäckar för exakt samma sak,och hon fick penecillin.Så frågan är väl om man får ta bort dem på henne tillslut.

Gräset han jag med att klippa av också,samt rensa rosorna från vissna blommor.Sen var det dags att göra kväller innan myggen han mumsa för mycket.

Och ärligt känner jag mig rätt trött nu,fast klockan inte ens är 21.00...
Och jag har mycket svårt att sätta mig in i flera av mina kollegors stora problem...
Dom kan inte sova på kvällarna och ligger vaken långt in på nätterna säger dom...
Kan det månne bero på understimulans???

Näää nu ska då åtminstone jag nussa kudde.

// Erika 

 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Skönt att det går åt rätt håll med Freja... Men Ray Ray då å rumpen inte kul när det blir så där, hade tömning på mina hundar här om dan. Men vad ska ni ut i skogen å göra när det finns björn usch å fy så hemskt. Håll dej hemma du hos din Björn för han är då inge farlig han "Fniss". Och en sak till hur i hela friden hinner du med allt ja jag blir slut av att bara läsa jag. Kramar PS! Snälla vad önskar du dej när du fyller år???? Ja ja inom rimliga gränser nu haahaa håller på att få ett psykanfall snart.............

2009-08-20 @ 15:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0