Jag är en Solros..

Jag fattar inte varför livet just nu är mest nedåt......
-Va är meningen?

Som det ser ut nu blir jag av med båda mina närmaste arbetskollegor,vi är tre i arbetslaget och jag blir själv kvar och M och L ersätts av guuud vet va???
-Va har jag gjort för ont för att drabbas av allt ?

Jag hoppas dock in i det längsta att L får vara kvar och att kommunens indragningar drabbar någon annan,gärna någon fet och välbetald på högre stol än befogat.


Jag gjorde ett test för skoj skull om vilken blomma jag skulle vara, jag fick svara på en massa frågor om olika saker och utefter mina svar så kom testet fram till hur jag är...
Jag hade ju hoppats på en ros av förklarliga själ,men jag var en solros vilket iof är underbara och ståtliga blommor =)
Och detta står att läsa om mig som solros...

"Full av solsken och generositét delar du öppet och välvilligt med dig av din nektar. Du är vad man kallar en naturkraft och förmedlar positiv energi vilket är välbehövt i vår värld. ...Du är därför väldigt värdefull för omvärlden genom din blotta existens men du kanske inte själv ser detta och låter alltför många flugor och bin dricka honung från ditt inre. Detta kan i längden bli skadligt för ditt egna välbefinnande och du vissnar. Se till att hitta givar och tagar-relationer och saker som gynnar dig i ditt givande. Om du t.ex ägnar dig åt något kreativt och skapar något så får du även något tillbaka. Även en solros har sina mörka fläckar och är dödlig precis som allt annat levande på jorden så var snäll mot dig själv och var lite smart också. -Men akta dig för att bli arrogant om du inser ditt värde och funktion, ödmjukhet och glädje är ju ett av dina själsliga nyckelord vilket gör dig till det underbara du är"

Kommentarer
Postat av: Katarina

Har inte kunnat sagt det bättre själv, allt är så rätt om dej!!!!! Kramzzzzzzzz

2009-08-14 @ 02:34:27
Postat av: Elin

Jag skulle vilja citera en väldigt vis man vid namn Roland "Efter regn kommer solsken" och jag hade inte kunnat sagt det bättre själv, för precis så är det ju. Det finns en mening med allt som du brukar säga.



Du betyder så mycket för oss mamma <3

2009-08-14 @ 16:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0