"Kort vecka"

Uch ,nu har jag slarvat med bloggandet.....

Men söndagen tillbringade gubben och jag i trädgården, vi var sååå upptagna och slöa att vi beställde hem pizza till dörren.
Men när man är skitig och jordig och inte i ordning gjord så vart det enklast så.
Vi tog en paus i rabatt påtandet och njöt av pizzan ute i sol skenet...

På efter middagen fick jag besök av Erica ( Alsjöbergets Kennel ),en hundkompis sen många år tillbaka.Vi har inte träffats på rätt länge och det var verkligen roligt att träffa henne igen.
Hon kom över på kaffe och hade jätte god bulla med sig.
Precis som mig är hon väldigt förtjust i blommor ,så hon fick några sticklingar av både Pelargon och hibiskus.

Nåja vi hade en jätte trevlig prat stund ute i solen.
Hoppas du kommer igen Erica ,när alla rosor blommor !

På kvällskvisten åkte vi över till Kjell och Annikas stuga och det var precis lika trevligt som alltid.Det vart både mat och dryck där och trevligt sällskap.
Kjell som är hundförare är sugen på att skaffa Border Collie , en blå en vill han........
- Åhhh visst är dom underbart vackra !?

          
Jag hittade en kennel i Danmark,så vi får väl se hur han gör.

Annika däremot vill ha Schäfer igen, så idag ska vi åka och titta på en hane på 8mån från Seebacks Kennel.
Ska bli jätte roligt att se vad det är....

I går var det ju ett riktigt ruggväder och så fort jag stack ut snoken så började det regna.
Det tog jag som ett säkert "shoppa-tecken", så jag åkte in till Blomsterlandet.Köpte lite pelargoner på rea och rosgödsel samt flytande Blåkorn till inneblommorna.
Lotta mötte upp mig och vi strosade lite mellan affärerna och gick sen över till Ica Maxi och drack kaffe och åt bullar.

Sen åkte jag hem och hade en riktig softa kväll inomhus.

Som tur är så är det ju kortvecka, -ohhh I love korta arbets veckor.
Och på lördag åker Annika och jag till Söderfors, fattig som en kyrkråtta då jag i princip la dom sista korvörerna av lönen på att anmäla till hundutställningar.
Men det ska bli så roligt att återse Per och Inga och se vad dom har  tagit hem för skojsigt.
Hittar man någe alldeles extra och dyrt får jag väl lov att ställa undan då....

Näää mina vänner ,nu ska jag ta och äta lite och ta en tur med hundarna i skogen,
sen kommer Annika och hämtar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0