Hur tråkig kan en dag bli....

Men guuuud vilken tråkig dag......

Trots att det är min tidiga dag så känns det bara grått och trist och för att inte tala om hur kallt det är.....
-Uch jag hatar gråa dagar när det är vår, gärna på hösten så man får man får tända ljus.
Men på våren då vill man vara ute och påta i rabatterna,sitta på altanen när man kommer hem från jobbet och bara poa på utomhus.
Men som den fryslort jag är så hatar jag när det blir sånt  här gråtrist väder...

Gubben han åkte från det ena jobbet till det andra, så dottern och jag bestämde oss för en myskväll framför tvn.
Vi ska äta Grillad Kyckling och potatis sallad.
Halvligga i soffan med filt och bara zappa tv.
Jag ska ta en tur med hundarna i skogen bara ,sen får gubben ta dem senare i kväll när han kommer hem.
Mmmm, så får det bli en urtrist dag som denna.

-Joooo i går var vi ju till Seebacks kennel och tittade på hund åt Annika,dom har ju varit hunlösa ett tag nu.
Och det var en jätte mysig,valpig eller ska jag säga kalvig kille som mötte oss. Stor och bufflig ,men med ett stort hjärta tror jag.Absolut full i bus och energi och han bara tiggde och bad om lite lek och stoj.
Precis som alla unga schäfrar verkade denna kille inte vara kandidat till smidighetsminister,men det är ju också lite av charmen.
Jätte vackert uttryck hade han och blir nog med lite mera massa och muskler en riktigt stilig kille.Hans syster som hade bott hemma på kenneln hela tiden var såååå vacker,liten kompakt och jätte trevlig.Båda individerna hade väldigt fina färger, jag tycker det är så vackert när dom är lite rödare.
Likaså modern var en trevlig och mycket fin hund.

Jaaa vi får väl se vad Annika och Kjelle kommer fram till, om dom tar honom på prov eller ej.
Vi hade hur som hellst en trevlig kväll hos Lena och Larsa och liiite snévriden är man väl som tycker det är roligt att bara åka och titta och prata hund ett slag....

Ha det mina vänner..




Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

hua hua ja håller med.. det är så gråruggigt att man bara vill lämna in..soffan o filten är ett måstte nuförtiden.. snart helg igen. själv ska man ev på partaj reunionpartaj 800 pers på parken i helgen..lördag..hmm undra om det finns nån soffa där o sova i??? //krams

2009-04-16 @ 07:32:47
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0