Var är värmen ,var är värmen....

-Jaaa herregud , efter en svinkall ooch halvjobbig arbetsdag så var det bara att fortsätta när man väl kom hem.
I dag stog "Märta" på tur, en riesentik från Hassanhill´s kennel som jag klipper.Märta vela ha vår kostymen på och det fick hon väl...
När jag äntligen var klar och hade befriat mig från alla stickande hundhårstrån och tvättat av mig så var det bara att byta om igen,för att trött och sliten åka till affären för att handla lite mat.

Jag orkade inte med att laga mat idag,dessutom är gubben borta och jobbar x-tra, sonen och dottern är och tränar och kommer inte hem förrens senare så det fick bli korv med bröd.......Alltid lika gott med korv, hur kan en liten sketen korv vara så god med bröd och som pricken över "i:et" köpte jag räksallad också.


Nåja , väl hemma från affären möts jag av Hanna med sina barn Tilda och Julia samt hundarna Prince och Lilleman.
-Dom vill leka !
Svinkallt och vrålhungrig, men okej då en jävligt kort stund.
Mina egna är mest angelägna om att få komma in och få mat och är inte speciellt leksugna.Men vi tar lilla rundan i skogen med dem sen blir det äntligen lite tid för att "kocka" till grillad korv med bröd.
-Aha......underbart gott och äntliiiigen får man sitta två sekunder och bara vila.
Slår på tvn och vad ser jag..... -Joooo hundklippning pågår på "Hitta hem" på TV4  *he he he,inte snyggt ,men praktiskt*

Nu ska jag bara rulla köttbullar och plocka rent allmänt .

Kollar in på min egen hemsida som snabbast ,och vad ser jag i gästboken !
-Jooo min vän Erica som numera bor i Ockelbo hade skrivit och väntar hem hibiskus sticklingar från Florida via sin mamma som bor där.
-Åhhh jag ska få !!!!
Titta så vackra och jag kan knappt bärga mig förrens hon ringer och säger att jag kan hämta dem.


Jätte roligt när man får sticklingar som har lite historia..

Ha det // Erika

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Morrn morrn.. Florida hibbar ja ja tackar ja! onsdag igen o snart helg..

kramar

2009-04-22 @ 07:24:52
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0