Ungen är hemma igen..

Efter att ha varit på Malta,och firat sin pojkväns far och samtidigt besökt pojkvännens syster som för övrigt bor på Malta,så har hon äntligen kommit hem.Till vår allas lycka, behöver jag beskriva hur lycklig Vavvorna blev när hon klev innan för dörren kl 04.00 i morse...
Jaaa efter att ha sprungit upp med skitsjuk hund från 01.30 och fram till 02.30 så hade jag äntligen somnat när dottern så kom hem och det var bara att kliva upp för att välkomna henne och pojkvännen hem.

Och sen var jag ju bara tvungen att sätta hibbesticklingarna i vatten innan jag kunde lägga mig för att somna om en och en halv timme......-Trött när klockan ringde 06.30 ?????
-Skojar ni......

Men faktiskt så gick arbetsdagen över förväntan, jag var inte överhängande trött.Men nu kan det beror på att jag var lätt uppspelt över mina nya hibiskusar...
Ni vet dom ska ansas,planteras ,sättas i kuvös.Jaaaa det är inte bara,med dom små liven..
Allt som allt sju stycken, här är bild på några av dem...










Tyvärr har jag trots ett relativt stort vardagsrum nu börjat få ont om utrymme,då varje kuvös kräver lampa över sig.
Men finns det hjärterum finns det stjärterum....
Egentligen skulle jag behöva en lysrörslampa,eller allra bäst ett akvarie att ha dem i....
-Möjligen någon som har ett gammalt som står och skrotar någonstans,gärna med lysrörsramp till?
Gör inget om det läker.....
Alternativet är om någon vill ha en guldfisk och några neontetror så jag kan frigöra mitt eget...

På kvällningen hade vi besök av Katta,Asko och Maja,dom kom över på lite kaffe och surrade bort en stund.
Och gästvänlig som gubben min är drog han i gång och lagade mat rätt som det var,pinsammare än pinsammast.....

Jaaa så nu ska vi till att äta Tacos *mums*
-Ursäkta Katta och Asko, att han är så pinsam i bland.

Ha en underbar kväll

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja men snälla rara!!! Ni måste ju få i Er mat. Vi skulle hem och utfodra oss själva så de var bra att det inte blev så sent. Tack för fikat och en trevlig pratstund.....Kram

2009-04-03 @ 21:34:40
Postat av: Lotta-Djakartas

Morning morning.. kaffedax o väntar på att solen ska krypa fram, tänkte att ja skulle få sitta på altanen o mysa lite idag..

Grattis till "hibbarna" föresten..

du ska inte in på blosterlandet nåt idag?

ja tänkte ta en sväng till stan ska hälsa på mammapå sjukan..

kramar

2009-04-04 @ 08:38:31
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0