Låååång Fredag

Ähhhh vilket bull-shiiiit , gick väl lika fort som alla andra dagar gör.
Tiden bara far iväg och det är redan mitten på april, hur kom det sig det var ju februari alldeles nyss.

Vi har varje fall haft en riktig mysdag, trädgårds pyssel och fika på altanen.
Men jag började morgonen med att avnjuta frukost som gubben hade gjort,stekt ägg med lufttorkad skinka på rostat fiberbröd och kaffe.

Sen trodde jag i min enfald att jag badat hundar nog för några dagar,men icke....

I går badade jag ju pudeln och Klara (vår jaktspringer) och hade på Klara Ex-Spot
Idag tog gubben riesentiken Piraya med sig i duschen och sen fick hon också ex-spot på sig.
Och då var det ju lika bra att stoppa "Vilding" i badet med, inget ex-spot på dvärgarna då jag badar dem så himla ofta att det inte skulle ha någon funktion, tänkte om jag skulle köpa Scalibor halsband till dem i stället.
Nu är det bara Amigo kvar, jag klippte honom dock i dag så gubben kan bada honom i morgon när han tar morgon duschen själv...

Amigo idag...
Då kan jag bara droppa honom när jag kommer hem. Sen ska det väl vara f-n om vi ska slippa värsta sortens fästing invasion.
Vi har ju alla hundar sover i sovrummet och Klara i sängen så liiite obehagligt är det att också behöva dela det med parasiter och annat skit.

Själv stiger jag upp i ottan och badar och fin putsar Märta som ska till Lilla Stockholm...
Nu badade jag och grovklippte henne i onsdags så det är nog inte så mycket på henne..

Märta idag.

Vi vårstädade och stog i hela dagen
 

Husses hund och "hack-i-häl" hela tiden ....

-Jaaaa hon springer och står i hela dagarna, fattar ni hur mycket energi en pytte liten pudel kan ha ?


-Dryg sak det där tycker Märta........         -Bättre fly än illa fäkta...

Funkar det inte att spöa upp Märta , då tager man vad man haver...



 
Till slut måste bara Amigo titta vad hon pysslar med.....

Dom andra valde att titta på och tyckter nog att hon är grymt dryg.



-Jaaa det är inte ofta hon är still,men ibland överraskar hon och då gäller det att vara snabb...
                                             


Sen  blev det grill premiär *mums*

                                                         


Jooo jag måste ju visa dom fina "träskorna" (i plast a´la Foppa)  jag fick av pappsen och mammsen.
Med rosor och allt !
Två nya sekatörer fick jag också från Fiskars, dom vet hur det ska va dom....*ler*



Ha en skön påskafton ,själv tillbringar jag min på Kistamässan
 och på kvällen blir det fest   


Ha det ,så ses vi..







Kommentarer
Postat av: Katarina

Men vad mysigt ni har haft det idag!!! Här har det varit vårstädning av bilen!!! Synd att vi inte kunde vara med i morgon, men nu har jag inte träffat Mamma sen i julas så det ska bli kul de också. Men ha så kul i morron å ta ett glas åt oss också hihi. Kramis

2009-04-10 @ 21:01:56
Postat av: Eli

Hei

Gud så söt den lille Pudeln er! Jeg orker ikke så mye päls, men hun er virkelig söt og ser veldig morsom ut.

Lykke til på lilla Stockholm!

Eli

2009-04-10 @ 22:22:42
URL: http://www.kennelblackemac.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0